|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, vad är en sådan normalt värd? Anledningen till min fråga är att jag blivit erbjuden bytesaffär mot min 328 -99 (e46) 12500mil (rätt klent utrustad). Säljarens uppgifter om 320 cabben: *Fullutrustad. *Cosmossvart metallic. *12.000 fullservade mil med s-bok ifrån tyskland och sverige och kvitton. *Manuell växellåda. *ECC. *Skinn (Svart). *Helatomatisk el cab. *Stora datorn. *Antispinn. *Airbag (Fram och sidor). *Abs. *Servo. *Elspeglar. *Elhissar. *Import 03 ifrån Tyskland. *M-optik: -fram/bakspoiler -Sidokjolar -Sidolister -backspeglar -växelspak i skinn *6 x Vita blinkers. *Vindskydd nytt *17' fälgar med 225 runt om. Vi har diskuterat en mindre summa i mellanskillnad då förstås. Kan det vara en bra deal? Sen när jag får för mig att sälja cabben, hur lättsålda är dessa? Prisskillnad vår/höst? Är bilen användbar på vintern? Tacksam för era synpunkter! | |
|
Tror att en cab är väldigt svårtsåld så här när hösten närmar sig. Visst kan du köra med bilen på vintern men då lär du behöva en hardtop vilket din eventuella bil saknar. Tror nog inte det är så kul att byta ner sig från en 2,8l till 2,0 liters sexa. Är nog inte så kul. Annars verkar cabben vara sjysst utrustad men tänk på att du har en e46 som är modernare och tänk på att e36:an börjar bli ålderstigen. Att tillägga är att om du nu har tänkt köra cabben på vintern så kommer bilens skick försämras, vilket påverkar priset vid en framtida försäljning. Så tänk över ditt val lite, om jag verkligen hade velat ha en cab så skulle jag nog ha en e30/e36 som vinterbil, en med 4 cylindrig motor, sen skulle jag vilja ha en >328 som cab så man uppskattar sommarbilen mera, att köra året runt skulle jag nog utesluta. Särskilt ifall du ska köpa en cab med låga mil och i fint skick. Angående priset är jag inte så pass insatt för att yttra mig, ville bara ge dig lite synpunkter. |
|
|
Om du har dessa bilar som refernspunkter så kan man väl tippa på ett pris mellan 65-80 mellan tummen och pekfingret. Länk Länk Länk 320 är ju inte den attraktivaste motorn, något mellanting, som jag tycker är mindre lyckat. Satsa på en 323:a eller 328:a cab, då lär du inte heller sakna "trycket" i din e36, cabben kommer uppfattas ännu snabbare än e46:an också. Så jag tror att du kommer bli väldigt nöjd. |
|
|
Nja, ok att det är höst men en 320 cab -99 med all den utrustningen är jag tämligen säker på att den är värd över 100 000:- .... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
Jag skulle nog ha behållit E46 328:an jag... i långa loppet lönar det sig nog bäst. Mer trögsåld bil än en 320i Cab E36 har jag inte varit med om, hade en sån förut, jäkla bra, trevlig och tillräckligt snabb bil, men verkar dömas ut av många utan att de ens har provkört en sån. |
|
|
Hej! Lyfter denna tråden då jag är ute efter just en 320 Cab med den utrustningen som Roblon skrivit. Så min fråga är om du (roblon) gjorde ett byte? |
|
| Hehe jag söker också en sån åt min sambo.. och så säger dom att marknaden är död :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.