AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.480

Rostar X5?

Wh
157
Whelie84
BMW 330D -2000
Rostar X5orna? När dom är US-byggda så kanske det inte är nått vidare rostskydd? Eller?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jepp de rostar. jag ska in på byte av baklucka om ett par veckor. precis samma problem som på E39 touring! sedan upptäckte tjejen häromdagen att fästet till sidospegeln på passagerarsidan har ärgat så mycket att den högglänsande shadowlinen hade släppt! inge snyggt, men tveksamt om det går på garantin.

självklart går hela bytet av baklucka på garantin.

Mvh Johan
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Suck....Tråkigt att även denna vagn har problem med rosten,frågan är då>>>VAD gör att rosten smyger sig på många nyare bilar?

Kitt som torkar har jag läst bl.a....dåligt underarbete kanske också,eller bara ren snålhet, vilket jag nog börjar tro på allvar nu,dvs snålt med rostskyddande behandlingar från grunden..Eller någon ny sorts"återvinningsplåt" som inte "pallar med" lite temperaturvariationer o lite "slask".

Mvh Janne.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sämre rostskydd och felkonstruktioner.

///MVH Hasso
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja...Det som isf är lite tragiskt är att felkonstruktioner ídag verkar vara mer frekventa än "igår" dvs för en 15-20 år sedan,låter som att "snåleriet" på säkerligen rostskyddssidan också verkar vara en allmängiltig lösning för många(alla?) biltillverkare idag...dåligt är ju bara förnamnet om det gått så illa..
Kommer nog att svida om några år skulle jag tro för dem biltillverkarna som inte "ser upp" med dessa "sniklösningar"...Ja,eller så hinner oljan ta slut innan dess ;)

Undrar hur dessa bilar ser ut efter 37000mil som min hyffsat fina(bruksskick egentligen)M535:a gått i "ur o skur",visserligen har det gjorts vissa rostlagningar på denna bil också, men det var alldeles nyligen ska sägas i "försvar"..Jaja..enligt vissa rostskyddsundersökningar så är det ändå inte så dåligt ställt med BMW som med Mercedes nyare vagnar..

Mvh Janne.
BM
80
BMW_525IA
BMW E60 525I
BMW X5 4.4
Har inte kollat så noga på min bagagelucka på X5:an jag nyligen köpt, tror jag såg skrapningar under luckan som förmodligen kommer börja rosta rätt snart...vart brukar dessa rosta?

undrar hur länge man har rostskyddsgaranti på en X5? Bilen är årsmodel 2001 och importerad till Sverige 2003.
Du har 6 år på din Bmw bil.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Hu
34
Hunke
525i Touring -04 E61
Har kontaktat bmw idag för att få lagat rost på min X5:a via garantin. Skall se hur de bemöter mig och om de själva hittar något som borde bytas/åtgärdas.

Det gäller att passa på nu, rostskyddsgarantin går ut till sommaren.
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Har inte hittat någon rost på min. Dock hittade morsan rost på bakluckan på sin X5:a som är en 03:a. Det är syns och skam att dom inte lär sig, en så dyr bil skall inte rosta på så kort tid.
Hu
34
Hunke
525i Touring -04 E61
Nu har jag fått en tid för att visa upp bilen och rosten hos BMW Bollmora.
Han på vst förklarade att det ligger på ägaren att hitta rosten själv, dvs de kommer inte att hjälpa mig att leta och garantin ersätter bara rost som kommer under lacken, och inte från stenskott eller andra utifrån kommande skador.
Om man upptäcker rost så ska man enligt honom inte peta hål på lacken för då ersätter de inte reparationen.
Hu
34
Hunke
525i Touring -04 E61
Var idag och visade upp bilen hos BMW, de var imponerande tillmötesgående. Minsta prick på en skärm eller dörr och han förklarade att de lagar inte utan kommer att byta hela skärmen/dörren. Så nu skall bilen få nya framskärmar, ny baklucka (både den övre och undre delen) nya dörrar på förarsidan, ny vänster bakskärm mm. Jag ska leta mer innan jag skall lämna in den, för att få så mycket som möjligt åtgärdat nu.
Det känns skönt att få detta åtgärdat nu och inte komma på det i höst när garantin är slut.
ca
48
casa
X3xDrive30e (G01)
Gäller denna garanti alla bmw -02:or eller bara E53?

"If your house is made of glass...you wouldn't need to answer the door!"

/casa
in da house
Hu
34
Hunke
525i Touring -04 E61
Det är bara att kontakta dem och kolla.
Jag skickade ett mail via hemsidan och frågade om min, enkelt om man inte har tid att vänta i luren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.