|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är spekulant på en BMW 320 -86 som rullat 30.000 mil. Bilen är dock importerad från Tyskland (2004 tror jag) och jag undrar hur denna kaross är i skick om man jämför med en som rullat 30.000 mil i Sverige? Killen som säljer bilen skriver att bilen är helt rostfri och jag har kikat litegrann på den och måste säga att den ser förbannat fin ut! Det är en luddig fråga, men det hade vart kul att veta! :) Själva bilen är verkligen skitfin, färgen är typ jättemörk-svart-grå eller nåt sånt! :) | |
|
om den är så fin som du säger, så är den säkert omlackad... det är bara vad jag TROR! så kolla efter nyas skillnader på tak/dörrar/ baklucka o.s.v.. Medlem nr. 06086 Bilen: Länk |
|
|
Jag har en svensksåld 320 -86 och den är det inte heller mycket rost på så nog kan den vara rostfri om den är välskött. Ps: min har också gått 30K Mil. |
|
|
En bil som gåt i Tyskland är bra mycket finare i karossen än en bil som gått i Sverige(Vintervägar med salt å skit). Så det är absolut ingen omöjlihet att karossen är rostfri och fin. /Eje |
|
|
Om den är rostfri(allt är naturligtvis relativt) + att mekaniken är ok, så är det ju bara att handla,"rostfria" E30 växer inte på träd idag.. Priset? Mvh Janne. |
|
| De saltar även i tyskland... | |
|
Acey: Jag har dessutom fått reda på att de använder ett ännu mer aggresivt salt i nordtyskland än vad vi har i sverige. Källa mina tyska släktingar som bor utanför Hamburg. Inte helt ologiskt egentligen då belastningen på vägnätet därnere är helt annat än i sverige. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Såhär lyder annonsen iaf; BMW 320 -86 Karossen har gått 30000 men det mesta verkar vara utbytt, helt rostfri! Är en bmw-mek i tyskland som hade den före förra ägaren. Nyskattad & nybes! Nybytt: tillsatsluftslid kamrem vattenpump termostat stift olja vxl bakaxel motor M-inredningen S itter motor i som eventuellt kan vara från en 323:a har stora insuget som inte 320:in har. H ar inte kollat upp beteckningen på blocket än måste få upp den i en lyft. Taklucka Webasto bensinvärmare i den, men vet inte om den funkar har inte testat.. 15" alu, följer med silentblock i alu och diffbussning i nylon. FK automotive väghållningssats (fjädrar&dämpare) 18 000:- bvsa ska köpa hoj.. |
|
|
Untouchable_E: Vet killen/tjejen vad han säljer? Hur länge har han ägt den? Han påstår att det nybytt lite här och där. Undrar just hur längesedan dessa delar byttes ut? Kvitton? Jag blir nervös av att läsa annonsen. Jag får känslan att han antingen fått bilen i gåva eller gjort ett nedköp själv och kanske kommit på det och vill bli av med den. Men som vanligt skall man alltid kolla och känna på bilen innan man bestämmer sig. :) Man kan ju ha fel. Mvh Stephan |
|
|
Jag har faktiskt ingen aning om hur länge han ägt den... Jag ska kika lite närmare på den nu i veckan är det tänkt, om den är lika schysst som den ser ut och ifall jag får ett lite bättre pris så klipper jag den direkt när lönen kommer! :) Denna E30 ser precis ut som den jag drömt om att äga i typ 1½ år nu, låg, svart, coupé osv :) |
|
| Tycker den låter dyr... gav typ hälften för min. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.