|
|
|
|---|---|
Amir |
skulle vilja sänka min e34 fram...undrar om det går bra att bara sänka bilen fram o inte bak?? skulle va tacksam o veta av nån som har gjort det eller vet lite? |
|
Det går la bra,hela 80-talet kryllade av såna bilar måla bakaxelklumpen vit när du ändå håller på!!! |
|
PIST OFF |
hehehehhehehe. 20tum SPLITT |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sänker man bilen bara fram, så flyttas tyngdpunkten ännu mera framåt. och hur bra är det på en bakhjulsdriven bil?? Har en "småkåt"MB 190 som står med "röven" i vädret,(orginal) Nått mera halfotare får man leta väldigt länge efter. MVH Hasso |
| Håller inte med hasso! Alla BMW:s banracingbilar sänks kreftigt i fronten och lite mindre därbak. Detta för att bilen får ett rappare beteende vid ingången i kurvorna. Tyngdpunktens förflyttning föröver blir marginell. | |
|
JA tycker även att min e34:a e nog låg bak kan de bero på lite sämre dämpare eller. Funderar starkt på en sänkning fast vet ej om ja ska bara sänka fram eller både fram å bak MvH Mr-speed |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bjoerk:jag förutsätter att det är på vägen vi ska åka där är nog en sänkning runt om att föredra. Självklart att racingbilar ska ligga lågt fram för att inte få in luft under bilen men förutsättningarna är ju inte de samma de har så mycket mera än en standard bil. MB: Måste erkänna att jag tillhörde det klienterium som åkte med målade bakaxel med 10 tum breda däck fast med en rapp Ford V8 i fronten,enda chansen att få plats med däcken.Samt lite grepp, där låg nog tyngdpunkten straxt framför bromsservot. Det var på 70 -talet o min axel var gul. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.