|
|
|
|---|---|
|
Har en fundering över varför på vissa e36:or har 260 på mätaren och vissa 240? MvH Bmw 4-ever | |
|
Undrar jag med.. min gissning är 4cyl och 6cyl... |
|
sise |
ja de konstiga är att min 4cyl visar upp till 260:D |
|
Tror det byttes -96, samtidigt som det vart en digitalklima och lite annat. Benin mätaren skilljer också. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
sise |
min är 92 |
|
Den tidiga versionen av e36 hade instrument som var graderade till 260 på 6-cylindriga alternativen respektiva 220 på de 4 cylindriga (ej 318is som också var graderad till 260). 1996 så modifierade man bilen på ett antal punkter. Instrumenten var nu graderade till 240 på de 6-cylindriga alternativen, de 4 cylindriga är jag inte 100 på, men tror att de också var graderade till 240. Vidare så ändrade man ett par små detaljer på instrumentet så som bensinmätaren där antal liter bensin förr stod i liter (15, 30, 65 tror jag) det ändrades till tecken av denna typ ½ för halvtank och 1/1 för full osv. Motortempen ändrades också något, mittenstrecket som förr fanns togs bort. Hoppas jag minns rätt så jag inte sitter och ljuger nu, men i stora drag så ska det stämma. |
|
parolof |
det väl självklart att 4:an är snabbare;-) |
|
MD: De var vad jag ville säga men du gjorde det bättre! Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
Har en kompis som har en 328 då den är från96 med digitalklima och han har den till 260! Men jag haren tidig 97 så den är bara till 240! Min personliga osikt är att det ser snyggare ut med 260! MvH Bmw 4-ever |
|
| Aa.. min 320 -93 har till 260 km/h.. | |
|
magican: Är instrumentpanelen bytt? ;) Kanske skruvad ;) Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.