|
|
|
|---|---|
|
När jag kör i ett mindre gupp så vibrerar ratten kraftigt åt alla håll. Nån som har ett tips? 525a tourin 1992 | |
|
skulle tippa på casterstag el stötdämpare. |
|
| På min E34 är det styrväxeln som krånlar, går att justera på en skruv på styrväxeln... | |
|
jag tror också att det är dämparna eller dämparen som börjar bli trött.. en gång BMW, ALLTID BMW!! |
|
| hmmm , bytte dämparna för ca 4månader sedan | |
|
Låter mer som de skulle vara nån länkarm,spindelled eller nån bussning i framvagnen... Bussningarna på 5-serien brukar ju gå åt lite... |
|
|
Verkar nog vara en av dämparna iallafall, verkar svampig på ena sidan, hmmm bra kvalite. |
|
|
Hade en 518i -90 och den hade samma syndrom när jag körde i gupp, korta snabba vibrationer. Verkstans utlåtande var att styrsnäckan var slut, ett vanligt problem med E34. Svindyrt att laga, kostar runt 10 laxar. Det hade ingenting med stötdämparna att göra i mitt fall. Det man kan göra är att spänna tidigare nämnda skruv på styrsnäckan och eventuellt byta styrstag (79 spänn på Biltema) Vibrationer i ratten vid inbromsning i ca 100 km/h = ojämna bromsskivor. Är det även ett klonkande ljud vid trottarkörning och vid inbromsning så är det sliten kulled i casterstaget (tryckstaget). Bytte precis casterstaget ikväll och klonket och vibrationerna försvann. Berätta gärna hur det gick.... /mr B |
|
|
jag har också problem att ja får vibrationer i ratten när ja kör relativt fort (70km/h) o de kommer ett gupp. har även ett glapp i styrsnäckan... kan det vara boven?? hur "lagar" man styrsnäckan som du sa? om du har så får du gärna maila över bilder eller visa på någon sida hur man gör o även var den sitter. tack för allt mvh rolle |
|
| Jag har också ett problem med dessa "vibrationer i gupp". är också ny i mekningen. så tips på vars den sitter och hur man kan laga ev.byta den vore trevligt:P | |
|
Det var länge sen nu, men i mitt fall var det verkstan som spände skruven på styrväxeln. Han spände så mycket han vågade och det blev bättre, även om en del vibrationer fanns kvar. Tyvärr inga bilder på stytsnäckan men skriv in sista nufrorna i dit chassi nummer här, så kan du ev hitta en bild. Länk /mr B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.