|
|
|
|---|---|
|
En bekant till mej som äger bilen och han vill veta vad den är värd 16100 mil Nyligen servad. Nybesiktigad 14/4 Service bok finns. Oxfordgrön metallic Bra allround däck ingår. Finns även fina 17" M5 fälgar mot tillägg som syns på bilden. Utrustning: Antispinn Antisladd Multiratt Komfortstolar med minne, värme fram och bak Telefon Xeonljus Eltaklucka Parkeringssensorer,fram och bak Fjärrlås Larm Elhissar, elgardin bak Ädelträpaneler Extra läder Original stereo, 10 högtalare Klimatanläggning Softclose bagagelucka Och mycket mer... Djur, Barn och cigarett fri Byte kan vara intressant Bilen finns i Linköping. OBS! Motor, drivlina, vxl låda går fin fint!! | |
| Mellan 65-75" om s-bok,dokumenterad service finnes. Men jag kan garantera att det inte är lättsålt, så det är nog många som gått under detta riktpris. | |
|
Extra jobbigt att sälja en 750i idag skulle jag tro pga all "fokusering" på oljepriset i pressen och i slutändan även då på bensinpriset.. Tror det är svårt att sälja en dylik vagn till annat folk än rena entusiaster idag vilket då begränsar "spekulanthögen".. Fin vagn låter det som iaf...Men min gissning på "värde idag"är detsamma som "bias" skriver. Nu är rätta tiden att köpa en tolva för den som vill ha det,sälja känns bara som en ren chansning i dagsläget. Förstår att också byten är intressant.. Mvh Janne. |
|
|
antar att det är denna: Länk sålde för ett tag sedan min förra 750ia 95a för 65.000 kr. mer än så är nog svårt att få om Tv/navi saknas... BMW CS #5139 |
|
parolof |
synd att försäkringen kostar skjortan på 750:-/ |
|
Tror att det är svårt att ens få ut 60KSEK själv. 89KSEK känns som ett pris för 2-3 år sedan. Positivt att byte tas, förenklar försäljningen tror jag. |
|
bmw,m3 |
Hej! Har sett bilen å utan att vara oförskämd eller så så är den inte värd mer än max! 50.000 (men de är ju som jag tycker) Haft några st i bra skick men dom har gått för runt 63-75 har aldrig gjort några vinster på dom skeppen men roliga å sköna bilar är de. |
|
var den i dåligt skick?? BMW CS #5139 |
|
bmw,m3 |
Tjenixen J.L. Sliten inredning. motorrummet usch slitna däck pixel fel ac,n? växlar lite oroligt stenskott/ ful lagning m,m Lacken inte helt ok. Ja jag gick inte igenom den så värst noga när den inte kändes intressant hade förväntat mig en helt anna bil för priset av 99 tusen. Ja med mera den kändes sunken (enligt mig) en bmw 750-95 på 16500 mil ska ju vara i fin konditon tycker jag men visst de kan väl misskötas men men så är de klagar inte på bilen säger bara vad jag upplevde när jag kollade på den. |
|
tjenare! låter inte så lättsålt då! man får ju för sig att det är fina bilar när dom begär så mkt men de verkar inte stämma.. (har sett fler exempel på detta) BMW CS #5139 |
|
bmw,m3 |
Jo de är sant som de är sagt, köpte min bmw 740-95 å jag måste säga att den va riktigt fin å välfungerande med tv+nav för 65 sen la jag ut lite på service å så men de gör man ju alltid ändå på bilarna man äger även om dom säger dom är nyservade så känns de bättre när man gjort de själv byte bort den bara för att färgen inte va snygg enligt mig boston grön, + att brukar aldrig ha en bil mer än en månad. Men visst saknar bilen redan så de blir nog en 740-750 snart igen bara leka lite med m5 först för de är en riktigt kul bil att köra. Mvh |
HelenaK |
Har det kanske betydelse hur många ägare den haft? |
|
en 750 för 65 med navi och tv. Ringer det inga klockor? Allvarligt talat som att köpa en gris see the point? |
|
|
shit, vad E38:ora har blivit billiga, minns år 2002 då jag var o kollade på en BMW 740iA 1995 Tv/Navi Sv.s 16000mil för 159000kr, nu 3 år senare så ligger en sån på runt 60000 Helt otroligt... |
|
bmw,m3 |
Hej! Finns inga lustiga klockor som ringer! Så är de bara. Haft hur många bilar(bmw) som helst! Så är de bara man kan faktiskt hitta billiga 750 om man orkar å kolla å gärna pruta ordentligt, hade de varit fel på någon av dom 750 jag ägt så hade jag sålt dom billigare än 65, är inte ute efter att tjäna några kulor men visst gör man de så är e ju helt ok. Kan säga så här många av både 740-750 -94-96 so jag kikat på som legat runt 70-110.000 kr har inte varit något nämvärt bättre än dom jag sålt/bytt för runt 65 papp . Mvh |
|
@delerium* förklara gärna mer vad du tänker på... I dont see the point... BMW CS #5139 |
|
|
bmw,m3 Klart du ska delge andra här på forumet vilket skick bilen var i men snälla du... AC? VAd har du för problem med AC? Vad jag vet är den ju nypåfylld. "Motorrum usch"?! Vet inte om ett lite smutsigt motorutrymme har så mycket med värderingen att göra. "Sliten inredning", "stenskott/ ful lagning m,m", "Lacken inte helt ok". Detta kan väl inte kallas annat en normal skick med tanke på ålder och miltal. Det är ju inga stora grejer. "Pixel fel" Det är det väl på vara och varannan av dessa bilar? Dessutom handlade det ju inte om 99' kr! DU ville ju byta jämnt mot din 328 -96. Värde: hmm... med Din syn kanske 50' kr! Tycker faktiskt det luktar skitsnack här. Vill inte starta nån smutskastnings tråd men jag tycker inte att ditt inlägg var särskilt rättvist! Sen förstår jag inte varför du hela tiden återkommer så stolt till att du inte vill göra några vinster och utifrån detta värderar bilar. En bil är värd så mycket som nån är villig att betala om du sedan gör vinst eller ej har väl överhuvdtaget inte med saken att göra. MVH Joakim |
|
bmw,m3 |
Hej! Bmw jag hade va en 97. stolt å inte vill tjäna några pengar! nä men kanske för snäll. Klart jag hade bytt jämnt med bmw,n jag hade om 750 varit i de skicket jag anser en 750 på 16 tusen mil ska vara i. begärt pris på bilen va ju 99 då. |
|
Det finns lika många definieringar på vilket skick en viss bil bör vara i som det finns människor så med andra ord är det väl bara att beklaga att ni inte hade samma uppfattning. Han som bytte till sej den verkade nöjd ialla fall. Bytesbilens värd kanske låg runt 70' kr om nån nu är intresserad. Vare sej säljaren eller jag visste exakt vad dom är värda. Prisiden vart 99' kr. Var ju förövrigt därför denna tråd skapades :) MVH Joakim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.