|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen avställd över vintern och kände att det var dax att köra den en runda. Som väntat var batteriet dött, inte ens centrallåset fungerade. Upp med dörren, ut med startkablar och jag fick igång den. La i ettan och skulle dra iväg när den stannade omedelbart. Då var det bara fram med kablarna och så spann den igång igen. Dock märkte jag att den gick ojämnt på tomgång. Äntligen ute på vägen så märker jag samma sak igen, den vill stanna så fort jag släpper gasen och frikopplar. Någon som vet vad det kan vara? Tackar för all hjälp jag kan få. | |
netsix |
Byt batteri till att börja med. Sen kan det vara så att datorn kan ha tappat minnet lite efter att bilen varit helt strömlös, men det går över efter ett tag. /netsix |
Natan |
Hej Exakt detta hände mig och min e34, BMW verkstaden gav mig följande råd: Precis som netsix säger så är det med största sannolikhet datorn som tappat minnet, detta då strömmen varit borta en tid. Starta bilen, låt den gå på tomgång under ca 10 min, röj ej gasen under denna tid. Detta förfarande gör att datorn kalibrerar sig igen och problemet skall vara löst. Fungerade bra för mig i alla fall Lycka till! MVH Natan |
| Tackar så mycket! | |
|
Jag har inte heller någon tomgång, hur ska jag lyckas låta bilen stå på tomgång i tio minuter ? Finns det något annat knep ? Mitt problem började när jag böt luftfilter. Samtidigt som tomgången försvann så slutade min farthållare att fungera. Samband ? Alla säkringar är hela. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.