|
|
|
|---|---|
| Min pump läcker diesel när den står parkerad med full tank så nu misstänker jag att pumpen är kass. Antingen packa om den eller tjacka helt ny. Måste man byta pumpen på en BMW verkstad eller kan vem som helst göra d? Har hört att den måste justeras in när den sitter på bilen. Nån som har nå bra tips vart man kan köpa en pump till bra pris? Vad kan jobbet ungefär kosta på en verkstad? (Bilen är en 525tds -94 21000mil) | |
|
Det kostar ca 17 tusen att byta pump hos BMW samt Boschverkstad mellan 3 - 4 att bara byta packningar på verkstad, du kan köpa en bytespump från www.vege.se tror dom tar runt 7 tusen samt plus någon som monterar åt dig för det kan du inte själv det måste bland annat ställas in med indikatorklocka på plats...vänd dig till en renodlad dieselverkstad tex El & Diesel i Högdalen inte till BMW. Måste bara fråga vad menar du med läcker vid full tank ?? om insprutspumpen läcker så märks det vid gång för då droppar det så det syns..den är inte svår att få igång så det är returslangarna mellan spridarna som läcker ?? eller returen längre ned |
|
|
Jag köpte renoverad utbytespump från vege i helsingborg sen bytte Bosch verkstad... total kostnad ca 12000kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.