|
|
|
|---|---|
|
Tjo flöjt! Har lite el probs med min E36 328:a -95. Först är det c-låset som jävlas med mig, har inte fjärrstyrt, så när man ska låsa upp så låser det sig själv direkt, det händer inte jämt men ganska ofta. Man måste vara snabb som en iller för att hina få upp dörr en innan den själv låser sig. Dessutom funkar det inte att låsa upp bagage luckan genom c-låset. Vidare så är det nå vajsing på fönsterhissen på förarsidan, den funkar bra förutom om man kör ner den längst ner. Då kan man inte hissa upp rutan med den där automat-jonny, utan man måste sitta å hålla i knappen hela vägen upp(inte så stort problem, men störigt när det inte funkar som det ska) Ca: en dm innan rutan är längst ner så hackar den lite(som typ en skarv) och hissar man ner under den så funkar inte automat-pryleen. Dessutom när man ska hissa upp den genom att bara hålla in knappen så brukar rutan stanna och vända håll vid den där skarven... Sist är det ACS som jävlas lite, den funkar ju väldigt bra, men kopplar man ur den och kör ganska hårt går den inte att koppla in den igen utan man måste starta om motorn. Detta gäller enbart när man kört hårt, annarst så funkar det bra. Oj nu blev det både långt och väldigt krångligt, hoppas dock att någon vänlig själ som förstår och kan hjälpa mig. Inget av dem är väl nån större kris, men det är ju så jävla störigt när prylarna inte funar som de ska. Tack på för hand /Eje | |
|
Problem 1: Det låter som att det skulle vara någon kabel som är avskavd. Kolla kabelstammen som sitter när man har öppnat bagageluckan på vänster sida. Går från luckan till karossen. Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
|
Tjo! Checkade det, men det verkar som om kablarna där är intackta... /Eje |
|
TobbeBMW |
Felet på ditt centrallås sitter nästan garanterat i bakluckan då den inte låser. Jag har lite av detsamma fast tvärtom :-) Min låser upp igen när jag har låst den OM jag har bakluckan "öppen", låser jag den först med nyckeln så kan jag låsa sedan utan att det låses upp igen. Vanligt fel på 36or tycks det. |
|
Gonucko: Fönsterhissproblemet med att det "skarvar" kan vara att den ena eller båda plasthållarna (vita clips) är slut eller är på väg att ge upp. Se Länk för en enkel beskrivning för var dessa clips sitter. Kanske någon annan kan ge en tydligare länk? Annars kan du söka på autopower om du inte gjort det. Kanske är det så att det är dessa clips som orsakar tillräckligt stort motstånd så att klämskyddet aktiveras vilket gör att du inte kan använda "automat-jonny" :) . För att utesluta att det är fel på hissknappen, så byt din mot passagerarhissknappen om den sidan fungerar som den skall. Det är bara att ta en tunn kniv, typ a la dörrmattknivblad, och peta upp knappsatsen. Skall nämnas att jag är amatörmekare, det jag nämner här är vad jag själv erfarit. Mvh Stephan |
|
| Ingen som har några idéer? Förslag? | |
| oj, nå vasing på datorn, såg inte att du skrivit. Tack för tippset, ska kolla upp det. | |
|
ang elhissen, så funkar inte det automatiska uppgången om du har vart utan ström i bilen. Då måste du hålla i knappen uppåt 5-10sek efter den har gått upp max för att klämskyddet ska "lära" sig vart toppläget är. |
|
| jo den automatiska uppgången funkar ju som, bara man inte hissar ner rutan under "skarven". | |
|
Gonucko: Har du tittat till de vita plastclipsen innanför fodret? Mvh Stephan |
|
| Nä jag har inte hunnit tagit tu med det ännu, har jobbat som en gris och sedan har tydligen flickvännen paxat bilen den här veckan.... Får se om jag får "låna" MIN bil några minuter nu till helgen så jag kan ta tag i det där;) | |
|
Hej! Ditt problem med centrallåset är nog så att dörr låset på "b" stolpen på förarsidan är lite sletet. Om du tittar noga så sitter det en liten kontakt där. hmm... |
|
|
Hej! Har en 320i från -93 med samma symptom. Kanske de samma fel? I mitt fall är det elboxen som styr prylarna inne i bilen (minns inte vad den hette). Först började det spöka med olika fel och nu funkar det inte alls. Bmw verkstaden hittade till slut felet. |
|
| Har haft problemet med fönsterhissen. Automatiken sitter tydligen i motorn. Jag fick byta hela motorn för att det skulle funka igen. kostade ca 1500 plus jobbet. | |
|
Jag har samma problem (centrallås, fönster samt taklucka) funkar ej. De funkar ibland, bytte relä och då funkade det en stund sedan gick säkringen bytte säkring, funkade att låsa en gång säkringen gick, provade en 10A säkring den gick på en gång. Några förslag? kortis någonstanns? eller kan det fortfarande vara relät glappar eller som inte funkar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.