|
|
|
|---|---|
|
Min "projektbil" Är nu ihopskruved och när den skulle provstartas så värkede det som tändnigen stog fel men vid närmare kontroll så stog den helt perfekt, den är otorligt svårstartad och orkar inte hålla sej igång på tomgång. Har provat med annan lmm och tomgångsmotor men problemet kvarstår. Det ska tillläggas att toppen har varit borta för inspekton och mindre renovering och jag vet inte riktigt om markeringen på kammen ska peka på en markering på toppen eller om den ska stå så att den pekar på mitten av ventilkåpan. //Subidius | |
| det finns en markering på toppen (ett streck) vid kamdrevet, har du ställt märket på kamdrevet vid mitten av ventilkåpan så står det alldeles fel | |
|
Nej jag har ställt den enligt markerinegen på toppen, det kan ju stå en kugga fel bara? //Subidius |
|
|
Nu har jag kollat tändninegn riktige och den står precis rätt men bilen går inte som den ska ändå, någon som har några förslag, man blir ju förvirrad och låst när det handlar om sin egen bil.. Tacksam för alla svar! //Subidius |
|
svintoleffe |
Har du även känt med en skruvmejsel att kolven är där den ska.? Har du kollat alla tandkablarna, vilka cylindrar den inte går på.? samt om den får bränsle, tycker dte låter som att tändningen måste stå galet. Låter som på dig att motorn har det jobbigt o gå runt, så något måste stå fel. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
jag har dubbelkollat tändningen med både skruvmejsel och på svänghjulet men allt stär rätt, den funkade ju dessutom innan jag rev toppen, frågan är om det kan vara spläll-lägesgivaren eller något som kan ha tagit skada vid demontering hantering eller montring.? //Subidius |
|
|
och kamaxeln stod helt rätt ? |
|
|
Ja, kamaxeln står rätt. Men det funkar inte som det ska ändå. Funderar på om det kan vara bränslepumpen som strejkar. ?! Hmm. //Subidius |
|
|
Ja, kamaxeln står rätt. Men det funkar inte som det ska ändå. Funderar på om det kan vara bränslepumpen som strejkar. ?! Hmm. //Subidius |
|
| men den går rent och fint på alla cyl annars när man varvar på den ? min betedde sig typ lika när förpumpen till tanken var bortkopplad ! | |
|
Okej! Den går bara igång ibland och när man gasar till så dör den. Men när den väl går och man gasar så går den rent och verkar gå på alla... Har funderat om det kan vara bränslepumpen som är dålig eftersom den har stått i 3 månader. //Subidius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.