AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.350

Någon som vet något om denna ev fina m5:a?

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Ja, som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja höra om någon vet något om denna -95:a...
Länk
Om det är den som var till salu på Novation förut azm??? eller nåt, så vet jag vem som hade den i Norrtälje för ca 5 år sedan. Den är lungt körd kan jag lova hahaha !!!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En spekulant på min fd M5 -95 hade kollat på bilen du länkar till och han tyckte inte den var i toppskick. Den har varit till salu sedan i våras, från början begärdes 145'.

Det var en svart -95:a till salu för 1.5-2 år sedan för ca 80' och den hade en hel del fix, den fanns en en bit norrut (kommer inte ihåg exakt men 10-20 mil norr om Stockholm var det nog)
Kanske är detta samma bil OBS! nu gissar jag bara, kolla upp detta.
Vad jag vill säga är att kontakta föregående ägare och kolla om det är den bilen. Den killen var mycket ärlig och uppriktig när han beskrev bilen och dess brister då han skulle sälja.

Annars skule jag rekommendera min gamla som nu är till salu igen. (varför vet jag inte) men bilen var riktigt fin då jag sålde den i våras.
Länk

Jag tycker egentligen inte om att spekulera om bilar jag inte sett själv. Återigen, en del av det jag skriver är andrahandsuppgifter som du får börja med att kolla upp närmare.

OM det är m5an jag tänker på AZM??? så är den välutrustad men inte full utrustad. Tror den hade el-ratt iallafall. Den friskt körd (streetrace) osv . Men slutar spekulera nu tills jag vet om det är bilen som gick i norrtälje.
Det måste jag säga var en riktigt bra annons. Säljaren får ett gott intryck direkt.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Har mailat säljaren men inte fått svar än. Om det är AZM så faller den bort direkt efter info av "pimpen"...
Synd att vissa människor inte tar bättre hand om bilar som är sällsynta.
Ja är själv intresserad av en fin 95a som inte är ägd av nån snorunge som har haft den som leksak och struntat i service/varmkörning osv. Har haft 2 m5or den sista sålde jag till "KANE" här på forumet. Men nu letar jag efter en riktigt fin 95a Lär väl få leta ett tag !
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
pimpen: "Gemini__" här på forumet har en som är mycket fin, han skulle ev byta till en Touring istället...

Sjöberg
Jag har pratat med honom han ville byta i första hand, mot en touring ! Är sugen på hans M5a ändå ! Vilken bil! ,bort med stänkskydden bara !
Klarhet: Jag menade bilen Björn länkade till!

Länk

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
bayerisch, annonstexten har jag sammanställt till min annons då jag hade den ute för försäljning.

Nuvarande ägare har i stort sett kopierat både text och bild. Den var nyservad då jag sålde den i våras och jag undrar om han verkligen har gjort ytterliggare service annars skulle inte jag kalla den nyservad längre. Undrar också om den verkligen är entusiastförsäkrad av nye ägaren, då är det bara att gratulera för det är inte helt enkelt att få till det längre.

Hur som helst, bilen var verkligen fin då jag sålde den. Lite dyrare än medelbilen men också betydligt finare än genomsnittet.
Måttligt utrustad och den saknar skinn men har istället alcantara vilket jag själv föredrar, speciellt i en sportig bil.
Då faller all "credit" till dig björn! För den texten säljer bilar!:)

Länk

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Är det verkligen rätt att "såga" ännu en bilannons på andra- och tredjehandsuppgifter?

Om bilen ifråga är i ett OK-skick för sin ålder kan väl priset inte anses vara helt fel?

Men som sagt, det är väl egentligen svårt att veta något om priset är rätt, UTAN att ha ”sett” bilen eller veta något om dess dokumentation.

BjörnB,

Lägg ett skambud och köp tillbaks din fina M5! :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Birka, om du tycker att jag "sågat" bilen ifråga så var inte det min mening. Tycker absolut inte man ska såga bilar man inte sett själv.

Svaret jag gav var menat som ett tips på saker som kan kollas upp om man är intresserad. Kanske är det inte rätt bil jag tänker på eller så är bilen i ordningställd så som den bör vara.

Jag tycker att en M5 för dom pengarna ska vara i mkt fint skick vilket den också kanske är, som sagt är man intresserad av en M5-95 tycker jag absolut man ska kolla närmare på bilen.

Kalle, ser egentligen bara ett problem: ekonomin.
Vore kul om någon entusiast här på AP köpte den så man får följa dess vidare öden.
Tror det kan vara något för dig istället när du lekt direktör färdigt i e38:an. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.