AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.742

Någon som kollat in denna M5 -00 i Tranås?

Länk

Någon som har åsikter om denna bil, pris skick osv??!!!

Tack på förhand

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Verkar vara i ett fint skick och så. Men som dom flesta svensksålda m5:orna så saknar den tv/navi vilket är ett stort minus enligt mig pga dagens utbud av dessa bilar.
Bilen är producerad 2000-06 vilket är bra då dom uppdaterade några av barnsjukdomarna 2000-03.
Tack för snabbt svar, det är visst mer folk som inte kan sova efter en natt på krogen ;)

Är det någon som har provkört alt kollat på bilen live??

Freddeballongkalsong:

SNygg färg på M5:an men som tidigare har nämnts så saknar den navi och lucka, navi anser jag vara ett måste på en M5.
Prutläge!!?!!!! =)

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag åkte i en silverstone M5-99 igår :) underbar vacker färg dessutom utrustad med med supersprint system :):)
Onekligen känns den lite dyr, med tanke på prisraset och liknande importer som enligt annons har ca samma miltal och varit prissatt 100 tusen mindre än denna, men fina svenksålda bilar kostar ju lite mera men kanske inte över 250 för denna.
Det är underbara bilar men dom kostar ju en slant att äga.
Och utbudet i Tyskland är nog att föredra om man letar M5
Men denna ser ut att vara i exellent skick vilket en E39 som inte rullat mera mil ska vara självklart.

///MVH Hasso
Länk
To
36
Tobbe_M3
M3 Köhler Racing -93
330dA Touring -09
VW Golf VR6 Syncro -97
Jag har sett denna bil många ggr ( bor i samma stad )
Bilen ser väldigt fräsch ut och ägaren verkar inte vara den typen som kör sönder sina bilar!!

-=Inget Pys Bara Mys=-
Gott, men bilen finns hos grabbens fars bilfirma, är tyvärr ett privatköp.

När det handlar om dessa pengar vid privatköp så drar jag mig ur direkt!

Det viktiga med pre -01 års modeller är att de borde ha en "short block" uppgradering annars drar dom mycket olja, och VANOS som knackar. Dvs att dom har bytt ut motorblocket, kolvar, kolvringar mm mm, vilket motorerna hade i serieprodukton fr.o.m årsmodell -01. BMW gjorde detta på garantin men folk har även betalat dyra pengar i efterhand för att få detta gjort. Det gick på ca 5500 euro för att konvertera motorn till 01.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Den verkar väldigt fin!

IceGBG:

Är det fortfarande ett garantijobb?

Mvh
Nope, bara i USA.
Garantitiden har ju gått ut för -99, 00 och 01:orna, så numera måste man betala för det.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Uppgraderingen av cylinderlopp och kolvar gjordes från feb/mars 2000
Och som ovan Vanosuppgradering from hösten 2000.
En del tidigare kan ska ha kompletterats med en elektrisk förladdningspump och em tryckackumulatorventil för att oljan inte skulle rinna ur vanosen när motorn stängts av och orsaka iriterrande rassel vid start som iofs är ofarligt men inte kul att höra.

///MVH Hasso
Länk
Pe
77
Peter U
M5 2000
Är den lika fin vid närmare granskning så är den rätt. Färgen är den snyggaste och hellre en hel, väldok bil utan navi än en buskörd rishög med navi. Oljeförbukningen torde inte vara problem, den skall som sagt ha nya kolvringarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.