|
|
|
|---|---|
|
Jag har planer på att köpa en bmw (e36 coupe). jag funderar på allt ifrån en 318is till en 328 -96. jag har hört både gott och ont om allihop. tex att 318is har mycket bättre viktfördelining eftersom den bara har en 4cyl motor mot 328ans tunga sexa. turbokonvertering ingår i mina planer å då så minns jag att en polare snackar om att toppen spricken om de blir mkt mod i maskineriet, men det har jag förvisso fått för mig att det bara är på e30in. Någon som har lite goda råd åt mig? tack på förhand MVH Victor | |
Xicaxo |
du ska nog inte turbokonvertera en 318 .. klarar vevstagar och topp d ?? |
sise |
de beror väl på vad han hade tänkt sej o ladda ? men 0,4-0,6 ska tydligen inte vara några problem ,, |
sise |
hade jag vart de hade jag satsat på 325i , utan vanos om du ska turbokonvertera |
Xicaxo |
precis.. jag har en chippad 318i.. ej coupe då.. men jag tänker inte racea.. så jag nöjer mig med det.. måste tänka lite på ekonomin oxå :D hade lätt köpt en 328 eller 325 annars.. 6:an låter rätt härligt :D och den tål ju trimmas hur mycket som helst |
sise |
ja 325 tål o trimmas men inte 328 inte med överladd iallafall ,, alu -block på dom =( så 325 hade jag satst på ,, får se hur bygget på e36is går ,, sen blir de 325 tic=) |
| så en 318is är inget att satsa på alltså? | |
| VictoRRR: nä inte om man ska plocka ut massa effekt via överladd iaf. 318is lämpar sig nog mer till att ha som en lite billigare bruksbil. så mitt råd blir i detta fall en 325 | |
| okok.. tackar för det.. bara en till fråga :P varför inte 328? | |
sise |
328 har alu block så de är inte lämpligt att överladda dom ,, inget jag e säker på utan hört de , har heller inte sett\hört om någon överladdad 328. jag har en 318is e36 som ska turbokonverteras inom kort ,, de går ju få ut effekt men självklart är en 325 lämpligare eftersom du redan harbra effekt från början = 192hk, men de är ganska grymt med en liten motor om man får ut en del effekt , =) finns ju en på autopower som fått ut lite över 300hk :D |
|
På zatzy.com finns det en projekt-tråd om en kille som byggt turbo på en 328 med alla nackdelar som det innebär, så läs den. Tycker också att du ska satsa på en 325 om du ska turbokonvertera, ska du inte det så är ju 328 en klart trevligare bekantskap. |
|
sise |
ja precis ,, mer utrustning med mera ,, men eftersom att du säger att du vill turbokonvertera så är 325 bättre ,, typ 92års ,utan vanos |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.