|
|
|
|---|---|
M3LiM\\\ |
Min granne ska beställa däck imorgon, så jag undrar om det får plats ett par 255/45-17 bak på min m3 utan att det tar i skärmkanterna?? jag har orginal 8,5 tum breda 17 tum höga fälgar på. Tacksam för snabbt svar! |
|
Hmm, vågar inte säga att det får plats. Vad jag dock vet (tror mig veta efter lite forskning) är att Alpina B8 4.6 har 265:or i bak. Deras hjulhus är dock breddade inåt vad jag har fått höra. Med det som grundfakta kan man ju tro att det blir lite väl tajt med 255:or. (Jag som "tänker högt" och alltså inte fakta) |
|
|
Hmm, 255:or i 45 profil????? Det blir ju riktiga BUSS-gummin, har själv kört på 245-40-17 en gång i tiden, så 255-40!!! skulle jag rekommendera. Inga som helst problem! |
|
M3LiM\\\ |
Ursäkta misstaget, jag menade förstås 255/40-17!!! etorilmongo: tror du att 255/40 går helt fritt i hjulhusen och inte ser ut som buss-gummin, så kör jag på det!! |
Grusse |
Det satt 265/40-17 på min E36:a cupé när jag köpte den, och det fick plats. Men fälgarna var 9" breda som jag hade. Lycka till! |
|
Hej Det går absolut inte!!. Är precis i samma sits som du, jag ville ha 255/40 på min, men de slår i särmkanten, har presis provat. Dock är min sänkt 10mm bak. Jag satsar på 245/35 isället. |
|
| har 255/30-18 o det funkar bra | |
|
Gum: Vad har du för lufttryck i dom? Känns det inte som du sitter på asfalten? Borde vara lägre är 225/40 har inte mitt beräkningsprogram kvar sedan jag blåste om min bärbara. Funderar själv att köra 245/35/18 bak och 225/40/18 fram. Har 225 runt om nu och den känns som om den spårar lite för lätt och det är ju rätt stötigt ibland, med tanke på den kvalitet som våra vägar har. |
|
| Bmwm3cab: jag kör på 3,0 runt om. har 225/40 fram o det e inge större skillnad. o det känns underbart | |
| 255 är inte att rekommendera... min flicka körde på det innan och det tog i skärmkanterna.. | |
|
Körde på min cab med 255/35/18 och det tog i så fort man körde på gupp o grejer.. 255/45 är ju till för 7-serien riktiga ballong däck.. "See you at the Rödljus" |
|
| Såg en annons nyss på en 328 sedan (97 års mod) med Alpinafälgar och 265:or (!) bak...hur fan går det till?? | |
| Det beror väl på hur mycket fälgen pressar innåt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.