|
Sida 9 av 39
|
|
|---|---|
|
Envisa rykten gör gällande att det finns minst en T4 som påstås vara original av ägaren här i tråden, som i själva verket har höjt laddtryck genom "pystrimning". Inte undra på att det blir prestandadiskussioner. ;-) Någon som vill ge sig tillkänna? :-) Flåklypa |
|
|
--->MMmmm. Herrejävlar vad det gick! Men jag har ju bara nytt program och 3" system, så det är ju inte konstigt att man kommer på efterkälken... *ASG* Gott mos i maskin! //Anders |
|
| Va va de för s60 en t5 eller en R MVH Micke | |
|
Atlas Copco står tillochmed i trådnamnet... Riktigt skoj med filmer, synd att jag inte fått kolla på BiTurbo filmen än då det inte går här på jobbet, nått att se fram emot ikväll iaf :) Nån som har mer filmer? |
|
|
Tomas: Har för mig att det var 602,8 hk i den BMW:n. //Schnitzer |
|
|
MrVain sa: "Nån som har mer filmer?" Visst, men inte BMW-rullar, eller nödvändigtvis rullar som strikt filmar hastighetsmätare. Dock, några andra kan kanske vara kul? En 850 som likt Cordone's har bra med pulver: Länk En repa mellan 100-200 km/h med S40:in: Länk En repa med Sveriges ballasta sportbil: Länk En snabb repa upp till 300 km/h med Volvo 850: Länk M.v.h. |
|
| Hahah såg inte de va ganska seg när ja läste de Kl va ju en då 04.40 hehe men tack nu vet ja MVH Micke | |
hampe m3 |
jkl tryck i sista länken... måste va radicalt modad m diverse, (utväxling, effekt mm)???? Tyvär så va det ju en volvo ;) , hade själv en saffran S70R Automat för ett par år sen, m system o litte mer ladd, tyvär så uppfatade ja den som den absolut tråkigaste bil ja kört, men jkl imponerande truck i den där volvon i länken. |
|
Hampe m3 skrev: "måste va radicalt modad m diverse, (utväxling, effekt mm)????" Utväxling: Kommentaren till denna är att en 850 gör cirka 41 km/h på 5:an vid 1.000 rpm motorvarv. Sätt varvstoppet på 8.000 rpm med riktigt gasglada kammar och notera att även med originalutväxling så kan man köra rätt fort. Effekt: Ja, den är ganska moddad i effektväg kan man väl säga... M.v.h. |
|
|
Tomas skrev: "Vad menar du med "15-16 sekunder"? Det jag menar är att någon gång får jag en tid på 15,1sek för att nästa gång landa på 16,0sek (och sämre tid än så) beroende på yttertemperatur, växlingar, hemlängtan, mätinstrumentets noggrannhet etc. Jag skulle vilja påstå att skillnaden mellan en körning på 15sek och en på 16sek med fwd överladdad bil från stillastående inte alls är särskilt kännbar då en dålig start med lite hjulspinn lätt gör att en sekund försvinner.. T4 -99 |
|
|
Flåklypa>> Det kan mycket väl vara så att det har gått hål på en "obetydlig" liten slang;-) Jag resonerar som så att "original" är det så länge man inte fuskar och åker till nån som fipplar med styrboxen osv. Ska man vara slätstruken och dra alla över en kam så är ju all form av ändring av bilens originaldelar en form av förbättring och således blir man utesluten ur originalklubben. Så lite som ett luftfilter, andra fälgar mm. innebär ju en förhöjning av prestanda och borde inte gälla som original. Hur många BMW's har samma pinaler i/på bilen som när den lämnade fabriken? Men en "trasig" slang eller inte, jag hävdar fortfarande att en T4 klarar 0-160 på under 15s utan chiptrimmning. Jompa>> SKVALLERBYTTA!!! :-) |
|
|
Nu är det väl inte att räkna som riktigt original heller med pystrimmning, iaf inte att rekommendera på nyare bilar vet inte hur det är med T4 men många bilar mår inte bra av att pystrimmas i längden. Tycker nog att det hör hemma bland olw bilarna ändå då många som åker riktigt original kanske inte vill pystrimma sin bil framför riktig chippning. Jag har kört "trasiga" lätt trycks saabar som gått som värsta monstret pga att det varit fel på laddregleringen. Det betyder ju inte att man kan säga att en 9-3 2,0ltt spöar en aero original för det., tycker jag iaf. Sen finns det vässade Mbilar oxå men då är dom ju inte original längre samma gäller ju där. Fast jag tycker nog inte man kan kalla öppet filter för trimmning då det istort sett bara ger en massa oväsen. |
|
|
Ok, alla har vi våra definitioner på trimmat eller inte, men du har väl fortfarande kvar original avgassystem iaf? ;-) Flåklypa |
|
|
Tomas: Skvallerbytta? Jag har inte sagt ett s*it om något...? M.v.h. |
|
Grubbe |
Ja. Tack gode gud. Jag har fått upprättelse. Nu kan jag leva mitt liv utan skam. |
|
Bye bye audi 8) // Pantzare |
|
|
ingen me nya m5'an som vill köra lite motorväg? Hade vart skoj å se om man klarar hänga på en sådan. /A |
|
|
cordone: Du får nog åka till Malmö, Göteborg eller Stockholm för att hitta en M5 E60, i alla fall som det är nu. Fruktansvärt bra tryck i de Volvo 850 som var med i den första och sista länken som x40nordic la ut. Var håller de bilarna till egentligen? Optimalt för gatan i alla fall :) //Schnitzer |
|
|
Schnitzer sa: "Fruktansvärt bra tryck i de Volvo 850 som var med i den första och sista länken som x40nordic la ut. Var håller de bilarna till egentligen? Optimalt för gatan i alla fall :)" Ja, det är bra tryck i dem. Dock är den långt ifrån den snabbaste 850:in som rullar runt i Svedala. Det finns 850:is med 700-800 hk som trycker på ännu lite till. 0-230 km/h på elva sekunder måste ju vara att anse som ganska snabbt i en FWD Volvo? M.v.h. |
|
|
Cordone: Finns minst en M5 här i växjö,så stryker du runt här i krokarna så hittar du den...Jag hoppas även på en fullgas åkning med den snart ;) tyvärr så har jag problem med 850 filmen upp till 300 km/H men ska Jobba på det, alltid kul med bilkultur på film. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.