AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
135.850

Filmerna klara: M3E46 cab vs S60 T5 steg 3 o M3E46 cab vs S6 (340hk)

Sida 17 av 39
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Raket eller ej, vad har du för bil då?

Racerbilen: Länk
Förklara nu vad du har som gör under 20 sek till 200. Trött eller ej.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Skulle byta min V70 mot en e39 när som hellst, har gått 21k nu
och tightheten är ett minne blott, så är dock inte fallet med BMW
det vet jag sedan tidigare. Men har inte lust att putsa och
vara rädd om bilen nu, ska ju ha barn oxå så Volvon får hänga med en
stund till, men när jag får tillbaka endast ett uns bilintresse så
är det bye bye det är säkert.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Det var väldans vad ni var nyfikna på min bil, värre nyfikenhet än kärringar som flockas runt Damernas Värld och Hänt i Vecket, sorry Hänt i Veckan menar jag.....

Nåja, trevligt att ni ägnar mig och min bil sådant intresse, men ni får fortsätta att vara nyfikna. Det enda jag säger är att den klarar 0-200 på ca 2-3 s lägre än 20 s, vilket jag tycker är lite för slött som jag sa, så det skall bättras lite. Men det är i alla fall snabbare än en normal Z3M.

Dr Tinnitus
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Jag gissar på vrål trimmad 740 med flames...

Mvh
//Sibbe
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Som jag misstänkte, jag är egentligen inte så nyfiken på din bil i sig utan var mer intresserad av om du skulle våga komma ut ur garderoben. Nu har åtminstone jag fått svar.

I din sits skulle jag nog också legat lågt....

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Jag skulle gissa på en hybrid. Eftersom doktorn inte gillar standardlösningar så blir det säkert en kompromiss av något slag. Jag gissar på Sierra-chassie med SAAB-motor ;-)
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
BjörnB

God morgon.

"I din sits skulle jag nog också legat lågt...."

Vadan detta? Kan du förklara i klartext vad du menar med ovanstående?

Dr Tinnitus
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
morr'n, morr'n Dr T.

Orkar inte skriva i klartext vad jag menar men du vet ju själv hur kritisk du varit mot BMW, bakhjulsdrift mm mm.

Om du inte vill tala om själv så kan vi ju gissa och jag är inne på Tomas linje, det är nåt special lågbudget med turbo och framhjulsdrift med Tony från Avesta som förebild. En bil som går rätt bra iallafall rakt fram.
Men som sagt bara gissningar.

Vad spelar det egentligen för skillnad vem som är snabbast?

Vi kör väl BMW för så många andra orsaker än fart?

Länk

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
BjörnB.

Nja, nu tror jag nog att det är din antagligen BMW-marinerade hjärna som drar väl hårda slutsatser.

Bara för att man har åsikter om BMW som kanske inte alltid är propagandasånger eller hyllningar likt nationalsånger, så betyder det inte att man är kritisk mot BMW, ja i negativ anda menat. Kanske det likaväl är de som har bara BMW i skallen som allt för lätt tolkar allt som inte är rena lovsångerna som påhopp och kritik?

Vi tar ett litet exempel.

Låt säga att jag säger att en E60 M5 är långsammare än en viss bil. Detta kan vara klara obestridliga fakta oc inget annat. Men man kan vara rätt säker på att det efter ett sådant inlägg ploppar fram mer än en som i mer eller mindre förnärmade ord skall ifrågasätta detta och kanske börja klaga på att man bara ska påpeka fel och vara negativ till BMW. Fast det enda man sa var att bil A är snabbare än bil B (M5) då detta är fakta i div tester.

Jag är inte alls negativ eller kritisk till BMW i grunden, men jag är inte så BMW-indoktrinerad att jag inte kan se verkligheten och de brister eller egenheter hos BMW som kanske andra bilar löst bättre. Jag försöker vara realist och objektiv.

Samma sak med bakhjulsdriften. Jag är inte kritisk eller negativ till den, men kan klart och tydligt se vilka brister den kan ha i vissa situationer och att framhjulsdrift kan vara bättre i vissa lägen.

Jag kör nästan dagligen bakhjulsdrivet fyrhjulsdrivet framhjulsdrivet på många olika bilar i alla väder året om, och har gjort så i många många år. Det ger mer verklig erfarenhet och kunskap om detta än de allra flesta 17-24-åringar som haft en billig förstabil och sen ett par BMW de senaste åren med kanske.

Kanske många BMW-entusiaster har för lätt att inbilla sig och se kritik och nedlåtanden där det faktiskt inte finns...?

Dr Tinnitus
Men varför vågar du inte berätta vad du har för bil när du har åsikter om allt och alla på kors o tvärs? Är du rädd för våra åsikter? :)

Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har svårt att se påvilket sätt Dr Tinnitus bilinnehav förbättrar "diskussionen". Oavsett om han rullar omkring i en Ferrari eller en rostig Opel Ascona så är ju hans inlägg varken värda mer eller mindre än vad som står i dem.
Trots det så verkar ju nyfikenheten vara väckt hos många, och det vore väl trevligt om denna kunde stillas.
Nu är det kört! nu vill vi veta vad det är för monster som får
Mcoupeer att framstå som små söta tamkatter från att varit arga Tigrar
Vi vill ha svar!! ;))
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
dr: Har läst modelguiden på AP, har inga problem att förstå att "c" betyder Coupé.
Vad trodde du "c" stod för cab, combi, citron, corvette?? =))))
Hur fixar du tvättråden när du ska tvätta eller är det mamma som gör det?
Efter allt snack om takbox. släpkärra, 0 - 200 på 12sekunder. Kliv fram och berätta vad har du för bil.
Att läsa dina inlägg är som en vanlig dag på jobbet..

"Om en blind leder en blind, ramlar båda i gropen)

Z MMM Coupe
Det råder ju inga tvivel om vem som skriver inläggen.
Finns det en bilmodell som heter Ernst? :-)

Flåklypa
Ok, i hans avstängda nick så är han 45 år gammal.

Det förklarar iaf varför han velat vara så väldigt hemlighetsfull kring sin bil.

Länk
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Dr Tinnitus.

Jag hoppas din "best" till bil är orginal som är så mycket snabbare än en m cupe!Är det en trimmad kärra tycker ja du kan gämföra mot nån annan trimmad bil istället! för trimma bilar kan vikken människa som helst gö det som är intresannt tycker jag är orginaltiderna för en bil från fabrik!!.....

Ex... Om jag skulle trimma min Z3 M så den klarar säger vi 402m på 9 sek.
Bara för den skulle gö det kan ja ju inte säga att en z3 m är snabbare än en ferrari för det!.För det är ingen Z3 M längre då bara ett "skal" !
Däremot kan ja säga att min Bil är snabbare! Men det är Inviduellt!

M.E
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Dr Tinnitus:större avgas på en opel kadett kanske jag inte skulle backa mot då...Men sen gäller det att vara finkänslig för vissa bilar, tex S60 med 3" avgas och Saabar som ser lite hottade ut, mina 193 hästar räcker inte för långt där!Men T4 original ser jag som kul att gasa mot även Saab 93aero sen honda civic 200 hästars mm där ligger min nivå....Men innan så kanske man inte lagt märke 3" avgassystemet och gasat...och då fått bjuda på sig själv lite:-)

Även jag tycker det hade varit kul och veta vad som står i garaget hemma hos dig,Kanske en porsche 911? den går att tanka fullt och köra ur tanken 0-200 om och om igen!Det utersluter en del toktrimmade bilar väll?!Om ingen kommenterar din bil då?säger du då?

Mpower
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Här är bilen några är nyfikna på och andra redan listat ut.

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.