AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
135.759

Filmerna klara: M3E46 cab vs S60 T5 steg 3 o M3E46 cab vs S6 (340hk)

Sida 15 av 39
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
mAnGe-9

Nu berättade ju jag faktiskt inte hur ful någons bil var, eller hur!?

Jag skrev "Nu tycker jag nog att en Z3 M Coupé är fulbrutalsnygg, eller vad man ska säga."

Sen skrev jag "Personligen så tycker jag inte en Z3 M Coupé är snygg"

Jag har alltså inte sagt att den är ful eller enbart ful, däremot tycker jag inte den är snygg/vacker. Om det hjälper dig att inte ligga sömnlös i helgen så är faktiskt just M Coupé en personlig favorit utseendemässigt, även fast jag inte tycker den är snygg. Kan du få ihop det?

Nej, du får inte veta vad jag har för bil själv ens om du skriker så tårna raknar. Jag har förövrigt 3 bilar för dagen.

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
BjörnB

"Z3M kan man väl knappast kalla för en trött bil???"

Det kan man väl, fast nu skrev jag ju även såhär i ett inlägg nyligen i tråden.

"Att klara 0-200 på runt 20 s är inte trött i sig, men för trött för mig om jag nu ändå vill ha en pigg bil. Då ska det helst gå på typ under 15 s för att börja kännas hyfsat bra, och helst nedåt 10-12 s för att kännas helt rätt.

Smaken är som baken...."

Om andra tycker att 0-200 är himla fort så får de stå för dem om de är så lättimpade, jag själv tycker det är för trött om jag ändå vill ha en snabb bil, som jag skrev ovan. Och köper man en Z3 och dessutom bemödar sig att välja den starkaste modellen så torde man vara en smula intresserad av just dess snabbhet, vilken inte är nog för mina önskemål.

Det har väldigt lite att göra med att försöka reta Z3M-ägare, de styr nog sitt blodtryck mestadels helt själva.

Dr Tinnitus

Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Flisan.

Nepp, fel gissat av dig.

0-200 på ledigt under 20 s kan köras så många gånger på raken som ork och soppa räcker. Fast det är ju tillrådligt att inte ha en massa bråte i bagaget just då som far omkring. Bilen har för övrigt inget drag, ja krok därbak alltså.

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Anders Olsson.

Nej, jag är absolut ingen stor expert på Z3, men jag kikade i AP modellguide och där kan man lätt anta att de första åren fanns 1,8 och 2,0 som Coupè då Roadster börjar nämnas först senare år. Fast det kanske var Cabbar de med? eller 6-cyl? Hur som helst så finns det ett gäng Z-modeller som trots sporbilsambitionerna får smisk eller svettigt mot en -78 99 turbo.

Dr Tinnitus
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Flisan.

I helgen får jag antagligen på käften.....

Varför det då?

Jo, jag har ett gäng polare som åker div. BMW, från E21 323 till E46 M3 och allt möjligt däremellan.

Nu är det ju så att jag måste upplysa dessa killar om att de inte längre har en BMW!!

Ja flera av dem har ju bytt luftfilter avgassystem katalysator och chip för att deras bil ska gå fortare, ja det har trimmat alltså. Och enligt dig så upphör då märkesidentiteten när bilar trimmas.

Fan vad sura mina BMW-polare ska bli när jag säger dem detta, måste nog upp på vinden och hämta den där gamla rödakors-kudden jag ärvde av farfar.... ;-)

Dr Tinnitus
Flisan.
Det jag menade är att om en bil är bra på det ena så är den sämre på det andra. Ta ex. min s60 t5 och din M3.
Min är dyrare i inköp, din är äldre.
Min har bättre komfort och mer utrustning, din är körgladare och snabbare runt bana. osv osv.
Det går alltid att vinkla till sin egen fördel på vissa områden och sedan väljer man bil efter vad man tycker är viktigt.

Mitt val stod mellan en BMW 330 och s60 t5:an.
+ för Volvon
- Prestanda
- Komfort
- Ekonomi (nyare bil för samma pengar och lägre premie)

+ för BMWn
- Körglädje
- Detaljkvalitet

Flåklypa
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
mAnGe-9: Jag tycker bara att den är ful sen vad det har med vad jag kör med för bil spelar inge roll med vad min smak e,ja har ingen just nu men den kommer bara väntar på att priset ska gå ner lite på den är rätt dyr än så länge...
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Som nån skrev så kan man vända det mesta till sin fördel oavsett bilmodell/märke. Plötsligt gills inte bilar äldre än 8 år, sedan piskar man än det tredje med sin 12 år gamla bil. *gäsp* Möjligt att en gammal M3-E30 i SE utförande hade 235 eller 238hk om man ska vara petig. S60 T5 har 260 och ett ett uns bättre vrid...

Man efterfrågade min bilhistorik. Spelar det nån roll vad jag skriver? Självklart inte, ingen tror ju på nånting man skriver om nått annat bilmärke så länge det inte är negativt. BMW-innehavet har bestått av 320,323,325, M5. Jag kan nog sträcka mig till att skriva att jag slår flertalet på forumet på fingrarna när det gäller BMW i allmänhet och E30 i synnerhet. Bara för att vara lite oblygsam:-)
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Dr Tinnitus: Först pratar du om M coupé sen slänger du till med snik modell vilket innebär 2,8 när vi pratar Coupér.
Sen påstår du att om man läser modellguiden så kan man anta att det finns Coupér med 4 cylindrig motor..
Visserligen är det fredag men man ska ha druckit bra mycket för att komma fram till det resultatet. =).
Men det värsta är ändå att du tror att du har rätt eftersom det finns nån saab 99a som kör ifrån en 1,8 roadster. Vad kom 1,8 i från, ser du inte ens skillnad på en bil med tak & en utan?
Hoppas du har haft mer koll på dina andra 566 inlägg. ;)

Z MMM Coupe
An
779
Anders Olsson
Tomas: Har inte frågat efter din bilhistorik.. Det var du själv som jämförde dig med Svennis & Idoljuryn. Svennis har resultat & juryn har tittare som referens. Det enda jag visste om dig var 320 + daytrader (de gör stora pengar, respekt) + att du inte tycker om E30 M3 (vissa anser annars den vara den bästa M -bilen)
Det jag undrade över var varför din åsikt var den rätta & varför du jämför dig med Svennis. Väntar fortfarande..

Z MMM Coupe
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Dr Tinnitus: Du har samlat på dig mycket erfarenhet och bilar trots din ringa ålder :-)

Sen det här med att Saab 99 an hänger av några Z3s kan vara jobbigt när man sitter där i z3an, men går man bak ett par år från 78 då 99 an kom,76 så fanns det en viss 2002 tii med 170 ketchup hästar som lämnar den nya glänsande saaben99 bakom sig, 0-100 på 7 sek det gör knappt dagens volvo och saabs värstingar (inte volvo R) bit på den :-)

Man får hoppas BMW bygger något liknande monster som håller prestanda mässigt om 30 år /såg en bild i Ams för ett tag sen på någon ny coupe el roadster som får godis under huven och juveler i chassit...2008 kanske det var!!
An
779
Anders Olsson
Varför inte ta en jämförelse med xross country 90an & den här X5an. 700 i både hk & vrid..Länk

Z MMM Coupe
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Anders Olsson: där tog dom i 700 hästar :-) 6 liters v12....

Mpower
An
779
Anders Olsson
betan: tycker den borde vara snabbare 4,7 till 100 är ju som en ordinarie pystrimmade x40 =)

Z MMM Coupe
Bra idé Anders. Varför inte ta en Googlefight när vi ändå är inne på relevanta jämförelser?

X5 Lemans vs XC90: Länk

Flåklypa
An
779
Anders Olsson
Flåklypa: Grattis XC90 vann!

Z MMM Coupe
An
779
Anders Olsson
Men vanliga X5 var bättre än XC 90Länk

Z MMM Coupe
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Ta ett doptest på den XC90 :-)

Mpower
Vet du varför XC90in vann över X5 Lemansen?

Därför att X5:an står på museum och lär inte rulla en meter till utöver de få mil den lagt på bana.

Flåklypa
An
779
Anders Olsson
Flåklypa: Det var väl för att fler hade sökt på ett kort ord som XC90? Och från och med när räknas inte bilar som står på museum? Ska det bara vara bilar som går igenom en opartisk test hos svenskbilprovning som får vara med och leka?

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.