|
Sida 13 av 39
|
|
|---|---|
| Måste bara skriva att Kurt Göransson kommer härifrån Färila där jag bor :) han två lastbilar står tyvärr bara och förfaller med tiden nu :( | |
| Måste bara skriva att Kurt Göransson kommer härifrån Färila där jag bor :) hans två lastbilar står tyvärr bara och förfaller med tiden nu :( | |
|
M cupe är en hur tuff bil som helst=) INTE ful alla fall! LADDA hem Ghostraider senaste trailern där är det en med å sladdar lite rå frän=) Buffy11 och Tomas vad åker ni själva i för bil? Antar att ni har nått mycke fränare och bättre eftersom ni klagar??? |
|
|
mAnGe-9. Nu är det väl inte lag på att man måste ha nåt fränare själv för att få tycka att någon annan bil är ful eller tråkig...? Jag kan väl få ha en rutten SAAB V4 och ändå tycka att en Ferrari Enzo är ful som stryk, vilket jag faktiskt tycker..... Eller får jag inte tycka så om jag inte har minst 3 Koenigsegg CRR i garaget? Personligen så tycker jag inte en Z3 M Coupé är snygg, men den har en alldeles speciell form och utstrålning som jag gillar, mycket för att den är ett bevis på att man vågade.... Jag skulle om jag tvingades välja, mycket hellre ta Coupén än Roadstern av den enkla anledningen att jag har lite allmänt svårt för de flesta cabbar. Och faktiskt så tycker jag att SAAB 99 och BMW Z3 M Coupé har en hel del gemensamt. Båda har en design som är rätt speciell, att man "vågade göra så". Båda finns i rena snikutföranden och upp till för sin tid och sitt segment mycket kompetenta bilar vad gäller prestanda och väghållning. Ja 99:an har ett ess i ärmen över Z3 då den även presenterade starkt prestandahöjande motorteknik som för den breda massan ny, och de gjorde det bäst av alla faktiskt. Dr Tinnitus |
|
|
Dr Tinnitus: "Fast jag tycker den är allt för trött och har för smalt användningsområde, så ett så tråkigt liv vill jag inte ha...." Så du tycker Z3M Coupen med sina 321 Hk är för trött? Med undantag för några 911 Turbo/Ferrari ägare så är du nog relativt ensam om den åsikten. 99% av det svenska folket lär vara av en annan åsikt, du kanske kan utveckla vad du menar så att vi andra förstår också. mvh/Flisan |
|
|
Är inte alla bilar för trötta? :-) Flåklypa |
|
| Många krokar ute nu..,M coupe är inte trött,det vet alla som åkt en M-bil att dem inte är trötta....vad varvar den 7400/min det är ganska rappt väl :-) men åker man 800 hästars fiat panda så kan den säkert vara trött, | |
|
Flisan/betan. Länk om Z3 M Coupé 0 - 40 Km/h 1,6 s 0 - 60 Km/h 2,5 s 0 - 80 Km/h 3,7 s 0 - 100 Km/h 5,1 s 0 - 120 Km/h 6,9 s 0 - 140 Km/h 9,1 s 0 - 160 Km/h 11,5 s 0 - 180 Km/h 15 s 0 - 200 Km/h 19,2 s Länk om samma bil. Motorart R 6 Hubraum 3201 ccm Aufladung Sauger PS - UMin 321 PS - 7400/Min Nm - UMin 350 Nm - 3250/Min Motorlage/Antrieb Frontmittelmotor/Heck Gänge/Schaltung 5/manuell Supertest in sport auto 10/1998 Gewicht 1445 kg 0 - 80 km/h 3,9 s 0 - 100 km/h 5,5 s 0 - 120 km/h 7,9 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 10,0 s 0 - 160 km/h 12,4 s 0 - 180 km/h 16,5 s 0 - 200 km/h 20,8 s Vad en bil varvar har väl föga med saken att göra om den är trött eller inte!? Det var ju prestanda och då aceleration i synnerhet jag avsåg som för trötta för mig. En av mina egna bilar är snabbare är en Z3 M Coupé och jag tycker min egen bil är för trött den med, ok!? Att klara 0-200 på runt 20 s är inte trött i sig, men för trött för mig om jag nu ändå vill ha en pigg bil. Då ska det helst gå på typ under 15 s för att börja kännas hyfsat bra, och helst nedåt 10-12 s för att kännas helt rätt. Smaken är som baken.... Dr Tinnitus |
|
|
tottetotte: Flisan skrev "och har för smalt användningsområde, så ett så tråkigt liv vill jag inte ha...." Kan du inte besvar vad du menade med den meningen? Z MMM Coupe |
|
| Dr Tinnitus, du har inte funderat på att börja köra motorcykel? | |
|
tottetotte: Du skriver "Jag kan väl få ha en rutten SAAB V4" Personligen anser jag att V4 är mycket snyggare än 99. Nästa citat "Och faktiskt så tycker jag att SAAB 99 och BMW Z3 M Coupé har en hel del gemensamt." Har de så mycket gemensamt? Båda har ju ratt iof men sen så är det väl inte så mycke mer väl? Saab 5hjul M 4hjul, baksäte inte baksäte, 4a cylindrar 6 cylindrar, framhjulsdrift bakhjulsdrift. "Båda finns i rena snikutföranden" Nu blev nog många 2,8ors ägare lessna 6,8 till 100 & en toppfart på 230km/h skulle i en broschyr från en sk svensk tillverkare kallas för sportbils prestanda.. Z MMM Coupe |
|
|
Anders Olsson. Jag antar att även Stevie Wonder kan se att en Z3 Coupé inte är en så bra allroundbil!? Den är trång, den är liten, den tar inte så mycket last, den är sannolikt dyr att äga med tanke på försäkrinagr service och annat, det är inte en bil man kastar in lite vad som i bagaget och fraktar hit och dit, det är en inte så anonym bil vilket kan ha sina för och nackdelar. Den är troligen inte så bra på att dra husvagn, takbox och takräcke torde bli problem!? Ja den är helt enkelt en bil med ett smalt användningsområde för de flestas behov. Men kanske fullt tillräckligt för andra, för alla drar ju inte släp eller fraktar bråte och man kanske är ensamstående eller bara två. Och då kan den ju ändå passa för en snabbtur ner till Ullared och få in ett antal kassar lågpriskrafs. Men för mig och säkerligen de flesta andra så är det en opraktisk bil med för smalt användningsområde, om är en kul bil på många sätt, fast lite trött då... Ska jag lägga så pass mycket slantar på en bil så vill jag gärna att den ska kunna användas mycket och vara hyfsat bra på det mesta. En 540/740 eller M5 E39 vore ett naturligare val för mig om vi nu ska hålla oss till BMW, tyvärr är de för trötta de med. Dr Tinnitus |
|
|
Nocken... Jag kör motorcykel ibland, har ingen egen tyvärr. Dr Tinnitus |
|
|
Anders Olsson. "tottetotte: Du skriver "Jag kan väl få ha en rutten SAAB V4" Personligen anser jag att V4 är mycket snyggare än 99. Nästa citat "Och faktiskt så tycker jag att SAAB 99 och BMW Z3 M Coupé har en hel del gemensamt." Har de så mycket gemensamt? Båda har ju ratt iof men sen så är det väl inte så mycke mer väl? Saab 5hjul M 4hjul, baksäte inte baksäte, 4a cylindrar 6 cylindrar, framhjulsdrift bakhjulsdrift. "Båda finns i rena snikutföranden" Nu blev nog många 2,8ors ägare lessna 6,8 till 100 & en toppfart på 230km/h skulle i en broschyr från en sk svensk tillverkare kallas för sportbils prestanda.. Z MMM Coupe" Attans fart det blev på dig då, kan ju tro du tog detta personligt på nåt vis... *S* Du såg inte de saker jag räknade upp som saker de hade gemensamt? Givetvis så finns det mycket de inte har gemensamt, det är ju liksom olika bilar från olika tider eller har du missat det? Vad du menar med "Saab 5hjul M 4hjul" vet jag inte, om du då inte menar att M inte har nåt reservhjul? Om så, ja då är det ju en sak av världslig vikt :-) När det gäller accelerationen så noterar jag att du tvingades ta till de sexcylindriga 2,8-litersmotorerna på en exklusivsportbil från 1996 och framåt för att den skulle orka slå en billig familjebil från 1978.... Du undvek alltså de fyrcylindriga 1,8-2,0 liter. 99:an ha om jag minns rätt en 1,85 liters 8V fyra. Inte ska väl Z3 2,8-ägare bli ledsna heller!? De måste väl veta att de valt en trevlig men ack så trött bil!? Dr Tinnitus |
|
|
Z3M kan man väl knappast kalla för en trött bil??? Jo, kanske om man bara är ute efter att reta ut Z3M-ägare. Annars är väl runt 90% av alla bilar trötta. Klart att mer effekt vore trevligt men det är en annan sak. Då skulle man kunna kalla en F1:a för trött, den får ju pisk av en Funny Car. Nu blir det låg nivå på debatten. |
|
|
Sista 3 sidorna på denna debatt har varit långt under LÅG nivå! att jag ens orkar läsa igenom det. |
|
|
BlastBoy: Hur vet du det? |
|
|
DR Tinnitus! Klart man får tycka vad man vill! men jag tycker inte man ska berätta för andra ägare hur ful man tycker deras bil är om man inte har nått bättre själv!! Så låt höra VAD HAR DU FÖR BIL SJÄLV?? |
|
|
Flisan sa: "Så du tycker Z3M Coupen med sina 321 Hk är för trött? Med undantag för några 911 Turbo/Ferrari ägare så är du nog relativt ensam om den åsikten." Inte så jätteensam kanske... Även jag tycker att den bilen är vansinnigt trött efter att faktiskt ha kört runt i en sådan i två dagar. M.v.h. |
|
| Ja Anders fulare en min första bil Saab 99 fast den var grön... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.