AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
649

Kommer ej åt att byta blinkerskabel.

Hej.

Jag ahr köpt vita blinker på realcar.

Jag trodde att det bara var att skruva bort blinkersen och sätta i samma lampsockel.

Men nej den på vita blinkersen har en större sockel, och det följde med kabel,.
Men det är omöäjligt att komma åt man måste typ plocka bort hela skärmen.

ingen som köpt blinker som bara är att "trycka dit" dvs man vrider ur lampsockeln occh sätter dit den nya.

Någon som varigt med om detta att sockeln ej passat? varför krångla till det?
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

är det på en e34 du ska byta?
Sorry var lite frustrerad, det är en 525 92:a alltså en e34.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej, om det intepassar kan ju vara illa,men om du hittar någon med små händer så går det lättare att få in skruvarna.Det tog mig och en kompis 5-6 timmar att byta så det kan strula....sen ringde vi dit två tjejer med små händer och vips. Lycka till...

Mpower
Tillägger att det är blinkersen på skärmen som skall bytas.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
ok,då kan jag inte hjälpa dig,sorry.men köper du original eller på Powerbörsen så kan du kanske hitta blinkers som passar rakt på.

Mpower
Tar bara ett par minuter att ta bort plastskyddet vid fötterna och dra in sladden och koppla den i kontaktstycket där.

///Micke
Touringklubben: Länk
Är det plastskyddet på insidan i kupen du menar?

eller den som täcker hjulhuset?
Jepp, där högtalarna sitter.

///Micke
Mi
69
Mietek
BMW 318IA-92
Hej delorian, känner igen ditt problem, köpte vita sidoblinkers till min 525a på biltema skäms nästan att säga det, men dom passar perfekt, jag knipsade av gamla kontakterna från blinkersen och skarvade ihop med små sockerbitar till den nya blinkersen, enkelt och smidigt, lycka till.
Men hallå!
Det sitter ju ett kontaktstycke innanför plasten till högtalarna vid fötterna. Bara att dra ur den gamla sladden, peta igenom den nya och trycka i den i kontakten.

///Micke
Perfect då tar jag och fixar det samtidigt som jag skruvar i mina gas 5,25 " från min peugeot.

Det som sitter original i bilen är riktigt hemskt att lyssna på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.