AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
933

mitt slutsteg "startar" inte !!

Pe
19
Per S
730ia-89
Hej!

Har tänkt få lite bas i bilen och har monterat högnivå till lågnivå filter samt tagit "remote" från den stora kontakten bak på orginal stereon. Problemet är att steget inte startar, jag har mätt och det finns spänning fram på remoten och naturligtvis på matningen samt jord, jag har också provat med ett annat steg med samma resultat !, Är det något lurt med remote signalen eller vad tror ni ?, kan steget vägra att starta om man inte kopplat på högtalaren ?, slog mig precis att jag inte lagt i subben utan bara kopplat de andra kablagen men det skall väl kvitta, eller ??

/Mvh Per

jo
1.001
joakim E
523i touring -00
prova att koppla remoten direkt på pluspolen eller bara på matningkabeln med konstant ström på, då ser du ju om det är fel på steget eller om remoten strular, steget borde starta om den får stråm på remoten.
Kolla Jorden...

Det e skitviktigt att du jordar ordentligt,+ jordkabeln ska helst inte vara längre än en halvmeter och inte mindre i diameter än fasen...

MVH Freddan
Pe
19
Per S
730ia-89
Tack för tipsen, det var jorden trots att jag tyckte jag gjort det "så" bra !. Jag jordade i stötfångarfästet men lyckade med konststycket att få kabelskon isolerad från jord.

/Mvh Per
Så det kan bli ;-)

Mvh S4power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.