|
|
|
|---|---|
|
Hej Som ni kan läsa i min andra tråd: Länk Vevlager för cyl1 har skurit och roterat Vevstake och vevaxel är kass Nu till min fråga: Hur fungerar det när man ska plocka bort kedjan för kamdrivningen? Är spännaren hydralisk eller mekanisk? Lite tips samt märkningar? Är det möjligt att byta vevstaken utan att riva av toppen? Om man snurrar kolven 90grader, kan man få ut kolvbulten så pass mycket så man får bort staken? Alla tips är mer än välkommna Tack på förhand Kim | |
|
Sträckaren är hydraulisk, sen när du återmonterar så rekommenderas att byta sträckaren till M3 3.2 som är mekanisk och sträcker kedjan mycket bättre. Kedjan är enklast att ta av uppåt, nu minns jag inte i detalj men ta bort fördelaren och täckbrickan på toppen så att du kan skruva av kamdreven och glidbanan till kedjan (sitter under ventilkåpan). Sen så måste du bort med bröstkåpan och ta bort glidskenorna till kedjan där och när det är kirrat så drar du bara upp kedjan inkl drav genom toppen så att säga. Hoppas det hjälpte nåt, nån som minns bättre får gärna rätta mig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.