|
|
|
|---|---|
|
bilen startade bara i ca 2sekunder o sen dog den, den tänder inte men startmotorn går... känns som att det inte kommer någon bensin, finns det någon som kan ha en aning om vad problemet är.... hjääääääääääääälp behövs!!!! en gång BMW, ALLTID BMW!! | |
| Låt den stå ett tag. Det finns ett typfel på E39 som kan orsaka sådant om du har kört bilen en kortare sträcka och stänger av den. Då brukar det kännas som om startmotorn går snabbare. Det kan även vara din stratspärr som har utlöst. Testa med en annan nyckel. Sen så finns det mycket annat som kan ha hänt också... | |
| Det är ganska vanligt att bensinpumpen lägger av. | |
|
ska kolla pumpen. tacka för svaren! en gång BMW, ALLTID BMW!! |
|
|
Vev eller kamaxelgivare ? Håkan |
|
|
har du tappat kompen?? Låter bilen som en symaskin? I så fall är det lyftarna som har hängt sig då får du antingen vänta ut det genom att dra runt motorn någon gång då och då. Eller så kan du prova detta `På egen risk` Håll fullgas, låt startmotorn gå runt, efter ett tag börjar motorn sakta tända på en eller flera cylindrar och till slut startar bilen men låter som en skörde tröska ett tag, efter en stund går den bra igen. OBS OBS!!! Ska tilläggas att jag vet inte hur detta påverkar motorn (SÄkert inte bra). Men jag har använt mig av det 2 ggr så jag vet att det funkar, och bilen MIN visar inga tecken på att gå sämre. |
|
|
lämnade den till en kompis som har verkstad och det ska bli intressant och se vad för fel det är, tack för alla svar som jag har fått! mattias en gång BMW, ALLTID BMW!! |
|
|
Hallå! Samma sak hände mig idag fick du reda på felet? /nicke |
|
| min 523 är superkänslig om jag kommer åt gasen det minsta innan den startat så blir det så, då är det bara full gas och nötning tills den startar | |
|
Hej hade precis samma fel på min e39. Fattade inget.. Men lämmnade in den och han hade bara kört runt motorn ett tag, precis som någon nämde ovan. Efter det stå startade den. Aldrig haft liknande problem igen. Du kan ju testa skadade inte min motor i alla fall |
|
|
Hej! Var lämnade du in den och hur länge körde han runt motorn? Med fullgas som vissa beskriver eller? Tackar för tipsen! |
|
|
Det här problemet har dryftats i flera trådar. Lyftarna är det iallafall inte. Problemet som bl.a. morsare beskriver är att den blir "sur". Uppstår när man kallstartat och stannat av utan att motorn hunnit bli varm. Om du plockar upp ett stift så är det säkert relativt blött. Om man fortsätter att nöta på med statmotorn + fullgas så kan det funka, problemet är att du får en massa icke förbränt bränsle i kattarna. Bogsera är nog en bättre lösning, om man inte har en automat. Ta bort stiften och säkringen till bränslepumpen, kör på startmotorn och så du "vädrar ur" bränsleresterna. Torka stiften eller byt till nya. Sedan bör det funka. Freude am fahren |
|
|
Min Bmw är en Automat. Så jag kunde inte bogsera igång den. Därför lämmnade jag in den hos en kille som inte hittade några fel. Provade med den andra nyckel och tittade på bränsle pumpen. Inget av det funkade. Men när han körde runt den så hade den gått igång till slut. Men vet inte om du ska prova med full gas. Borde snarare vara högst ett par lätta pump på gasen. Men börjar det lukta bensin så får du låta den stå ett tag. Det funkade för mig i alla fall. /jimmie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.