AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.225

Justering ryggstöd trasig?

Råkade dra i "handtaget" på sidan av stolen så ryggstödet for upp i lodrätt läge, och sen får jag inte tillbaks det..
är nåt fel eller vet jag bara inte hur man gör?
Jag drar i handtaget och trycker ryggstödet bakåt men inget händer..

MVH Kalle
Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Som en del annat på våra bilar finns det lite smäckiga detaljer i justeringsmekaniken, demontera sätet och ta en titt på grejerna, ganska lätt att se vad som skall göra vad.
Kolla även : Länk

OBS! Kom ihåg att koppla ur batteriet innan du demonterar sätet annars får du en lysande airbaglampa som ett brev på posten :o)

Bluesman
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Tror jag vet exakt vad det är..
Har haft det felet flera ggr själv.
Lossa dom fyra bultarna som håller fast sästet i bilen, vik fram sätet och lossa alla elkablar och säkerhetsbältet.
Ta ur sätet och vänd på det. Du kommer att direkt se att det går två vajrar från armen som du drar i till respektive gångjärn, vid armen sitter det en riktigt smäckig plastbit som håller vajerhöljena på plats.
Jag satte fast den sista gången med ett buntband som nu håller den på plats.

Det finns ett annat generalfel på dessa säten och det är en liten plastbit i skenorna som säckar ihop vilket gör att sätet börjar glappa fram och tillbaka, det har den börjat gör a på min bil.
Jag vet att Caspar fick samma fel och han bytte hela sätesramen för massa pengar. andra har bytt denna plastbit som tydligen inte finns som reservdel utan den får man tillverka själv....

Mvh
Peter G
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Usch, låter inte premium pojkar, med vad gör det när den är så underbar att köra :D

/// Viktor

Mer mos till folket
Okej.. tack så mycket för tipsen!
Ska kolla det nästa besök i garaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.