|
|
|
|---|---|
|
Ska ta ner instrumentbrädan på min Z3:a. Har lokaliserat kablarna till airbagen på höger sida, men kan jag bara koppla ur dom och sätta ihop sen igen när jag är klar? Är rädd att den ska smälla om man fipplar med fel saker. Undrar även om nån vet hur själva mätarhuset sitter fast? Är ju som en kåpa i skinn utanpå.. sitter den med clips eller vad? MVH Kalle | |
|
Det jag vet generellt om airbags är att efter man kopplat bort batterikabeln skall man vänta minst 10 minuter innan man ger sig på några kablar, sedan skall det vara säkert..men lite orolig kan man ju vara . Mvh Bluesman |
|
|
Bör gå alldeles ytmärkt att koppla ur airbagen OM du INTE har batterikabeln i. Innan du sätter i batterikabeln, se till att koppla dit allt rörande airbagen annars kommer instrumentpanelen att lysa upp som en julgran! Med andra ord, få inte för dig att slå på tändningen om du inte kopplat i airbagen igen för då kommer selfcheck systemet returnera ett:" AIRBAG ERROR" som är en svår lampa att släcka! |
|
|
Inga problem att koppla ur, ta bort batterikabeln först bara. Lampan släcker du genom att montera ett 2.2 Ohm's motstånd på tändkretsen. Jag hade flyt och fick tag på en beg. släpring där jag kunde plocka kontakterna ifrån, den kostar 1200 kr hos BMW och jag ville helst inte klippa kontakterna på orginalratten. Sen var det enkelt att löda ett motstånd mellan kablarna och trycka dit kontakten igen. Men om du slår på tändningen mellan, måste du åka till en BMW verkstad så de får radera felmeddelandet, inga stora operationer, tar 2 - 3 minuter jag fick betala 100 kr. Har inte haft loss instrumentkåpan, men såvitt jag vet sitter den bara med skruvarna i ovankant framför glaset i instrumenthuset. /Fredrik |
|
|
Vill bara säga att jag jobbar med airbags. Jobba ni på som bara den utan att tänka på den. För smälla är det sista den gör. MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.