|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Pengarna de kostar för en 99 och frammåt jämfört med 97-98 kan jag köra många mil för :-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se min dagbok med förbrukning senaste halvåret- Kan hålla med tsaros att egentligen är det löjligt snålt att med 286 hkr 440nm och 1,8 ton kunna åka 0.84 på långkörning utan ägg under pedalen men under 120 mesta tiden :) prestanda/förbrukning outstanding, likväl som 528an var med 192hkr också. men har man automat och bara kör i stan så vill det nog ha minst 1,5l/mil hade 1,25 blandad första månaden men det gasades väl lite extra då :) 1.06 sedan februari enligt BC som verkar stämma hyfsat med tankningen. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har en 540 i -97 och ligger konstant på 1.2-1.3 på stads körning om man kör normalt,och kommer lätt under litern på långkörning om jag vill,men det är inte ofta;)Mvh Sasse Real men dont eat sushi |
|
|
Min bil har jag inte haft så länge men 0,95 på landsväg har vi klarat under normal körning. ca 1 dl mer än min trimmade Passat med 1,8T motor och ungefär lika breda däck ville ha. Inte dåligt alls.. blandad körning, dvs 20% stadskörning, resulterar i ca 1,2-1,3 i snitt. Som Hasso säger; "löjligt snålt att med 286 hkr 440nm och 1,8 ton". Jag kör dessutom en Automatare. Men om man kör mycket stadskörning kan förbrukningen bli väldigt hög.. men så är det å andra sidan alltid med stora motorer, tunga bilar och ständiga start och stopp. Bug |
|
| Har aldrig legat över 1,5l/mil och har som minst legat på 0,95 vilket jag tycker är oerhört bra för en så stor o tung bil (ska väl tillägas att jag gasar gärna mer än jag bromsar) Hade en Chippad T4 från -03 innan med automat och den ville sörpla i sig 0,73 på längfärd men hela 1,3 - 1,4 i stan!! Tillägas bör att jag ständigt var "tvungen" att tanka Volvon med 98:a oktan p.g.a chippet (spikningsrisken) så i det stora hela så var Volvon minst lika "dyr" som 540:in trots sin ringa storlek o motor | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.