AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
923

strul med batteri

di
68
diff
735ia-87
Tjena jag har strul med batteri..jag köpte ett batteri på mekonomen ett på 70 amp är detta för litet till en 735ia e32 för när jag kör bilen dagligen så är det inga bekymmer men låter jag den stå en dag så går den inte runt på startmotorn måste jag köpa det stora batteriet på 120 eller om det är på 130amp..jag hade samma bekymmer med min förra 735:a det satt ett litet batteri i den Mvh Henrik
El
311
Elwood
523i Touring
Låter väl mera som du har nått som tjuvdrar ström nånstans. Det ska väl vara 85 amp men inte ska den dra ur så fort om du har ett 70 amp.
di
68
diff
735ia-87
jo men det var ju samma problem som den andra jag hade
Du har inte nått extra batteri i skuffens högra sida som gett upp! jag tror de va problemet i mitt batterifall. Nicke
di
68
diff
735ia-87
jag ska kolla om jag har det men jag har iget där vad jag vet.
ca
14
carle29
735 -92
318it -90
På min 735:a -92 blir det så om den står upp emot en vecka, sen är batteriet tomt, och på min 735 -87 har det monterats en huvudbrytare på annars är den tomm på ca 8-9 timmar.
Har märkt på den äldre att det är fläktar och diverse antagligen motorer till ventilations systemet som inte stänger av riktigt när tändningen är frånslagen
di
68
diff
735ia-87
ok men då är säkert samma skit med min.men om du har en brytare på din så får du ju ställa om färddatorn varje gång du ställer bilen
ca
14
carle29
735 -92
318it -90
Tyvärr blir det så och klockan, får man ställa om. Men det finns iallafall kräm i batteriet när bilen ska igång. Fast det hände en gång när den hade stått kanske närmare två veckor att batteriet ändå var tomt,så fixa en bra huvudbrytare, annars kanske den släpper förbi ändå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.