|
|
|
|---|---|
|
I våras då jag kört till stan i normalt stadstrafiktempo och skulle till att parkera gick bilen plötsigt knappt alls att köra. Den gick säkert endast på ett par tre cylindrar. Efter att ha stått still ett tag - undrade vad som hade hänt - började den åter tända till normalt varefter den gått perfekt tills för några veckor sedan. Jag skulle då på hemväg från Roslagen köra om en bil. Jag lade i 3ans vx och drog på men kände under omkörningen att den gick ojämt att draget liksom i stort sett uteblev. Det var litet otrevligt eftersom jdet skedde under omkörning. Jag körde därefter säkert ett par mil med en misständande och svag motor varefter den succesivt började återhämta sig. Den sista biten hem gick som den skulle. För några dagar sedan gjorde jag en liknade omkörning på Uppsalavägen varvid samma typ av problem uppstod dv s att den inte tände på alla cylindrar. Jag körde då åt sidan och stannde i stort sett varefter jag märkte att den började friskna till igen. Sedan dess har den gått bra. Det är litet otrevligt att man inte alltid kan lita på den i synnerhet om man önskar gör någon snabbare omkörning. Är det någon som kan ana sig till vad det kan vara för fel? Kan det vara dåliga tändstift som inte klarar häftgare gaspådrag, fel på bränsletillförseln (skit i systemet) eller problem med lmm. Tacksam för synpunkter! Vänligen Richard | |
| LMM | |
|
Som IceGBG säger är det troligast att LMM (luftmassemätarna) är trötta och ger fel värden. Tändstiften skall bytas var 1000:e mil, är de inte bytta rekommenderar jag dig att börja med att byta dem. Därefter kan du prova att göra detta:Länk Använd elektronikrengöring och brakeclean. Fyll upp en mugg med det och låt LMM stå i muggen ca 15 minuter. använd typ tops och trycklufft för att göra rent där pilarna visar i länken. Lycka till! |
|
|
LMM. Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Ínte ska väl stiften bytas var 1000:e mil på en E39? Eller var det bara felskrivet? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.