|
|
|
|---|---|
|
hej! jag undrar vilka växellådor som passar en bme 318i från 88? ÅLLTSÅ vilka andra bmw som har samma växellåda om det finns någon som har det tack på förhand<! | |
| E30 318is har samma låda. Sedan passar lådan från E30 320i och 325i NÄSTAN. Det är någon bult som skiljer dom åt, men jag har för mig att de går att montera i alla fall. | |
| Har Du kört sönder lådan? Eller varför undrar Du? | |
|
jag testade idag igen med följande resultat växeln i: neutral: 1:an backen funkar inte och när man testar veva runt spaken där alla växlar brukade ligga känns som om dom är för höga så bilen bara stannar närman släpper upp koppling hur mycket man än varvar got a clue? |
|
| Låter nästan som problem med länkaget till växelspaken. Jag hade en saab en gång som uppförde sig exakt så där när en gummibussning var sönder. Dock så är ju bmw:s lösning lite annorlunda, men det låter ändå som om det skulle kunna vara något där. Men det kan förstås även vara växelföraren inne i lådan som är sönder. | |
|
ja, vad tycker du, värt att fixa eller byta växellådan om det inte är växelstaget utanför lådan. testade idag om man kör i ettan, den enda växel sm funkar och lägger i någon av dom andra växlarna låser bakdäcken... clue? |
|
svintoleffe |
byt låda då den antaligen har gjort sitt. Men kom ihåg att byter du låda till 320-325 så blir det annan utväxling samt att du får göra om kardaranen Länk Bimmern MVH Leffe |
| Jag har en skrotad 318-89 med bra låda (22000mil och fullservice på bmw-verkstad). Du kan få köpa den för en femhundring om Du tar bort den själv...=) Finns i Blekinge. | |
|
skulle jag inte kunna köpa hela bilen, hur är den i övrigt, går det? tack |
|
| Tja, den är ganska avplockad och en del till hade jag tänkt behålla såsom startmotor och kylare och sånt, och det finns ingen rak plåt (jo, huven faktiskt...) eftersom de hade spelat flipper med den mellan några stenmurar... Ingen topp, ingen inredning, inga bromsar, inga lysen m.m. Det som finns kvar är blocket, växellådan, bakaxel, panel, mattor, dörrsidor (ljusgrå, bilen är zinnoberrot), värme- och fläktpaket och konsoll och sånt. Elhissar och centrallås kanske går att plocka ur och använda...? 4-dörrars. Tja, nu kan Du väl skapa Dig en bild om vad som finns och vad Du kan behöva. Jag får 1000 spänn av skroten, så det får Du också ge... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.