AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.643

Då vänder vi på steken,igen! Hur fort har era tjejer/fruar kört?

Sida 1 av 2
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hej vi har ju en tråd om hur fort vi har kört,då hade det varit kul och höra hur fort din tjej/kille fått köra med DIN bil?Kom och tänka på det pga min goding var lite fylle chaffis åt mig igår kväll och pressade upp min andra goding i 230 på 25.:an (jag var inte ens nervös det ni!! så fram med det!Har själv kört 210 med den...

Mpower
Ik
223
Ika
525i -88
Man ställer väl in färddatorn på att börja pipa vid 50km/h så dom blir skraj och inte vågar köra över 50? ;)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Smart, ska tänka på det nästa gång ;)

Mpower
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
160km/h har hon vågat sig upp i men utan att hon visste om det,sa till henne du kanske inte behöver ligga i 160 och marscha på E20.

mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

När hon övningskörde så var vi uppe i 170 en gång men sedan hon fått körkort och lite erfarenhet så har även respekten för fart kommit så det är garanterat max 130 i dag.

Enligt färddatorn så drar i alla fall bilen alltid 0,10-0,15 mindre när hon kör den...

___
//Ulf
230 hon kör oftast som en biltjuv får alltid hålla i mig i kurvor. Och svär som bara den på alla andra hon borde verkligen inte ha körkort men det törs jag naturligtvis inte säja till hon.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Med min bil vet jag inte hur fort hon körde, men med sin egen körde hon 255-260 km/h.

//Schnitzer
Sambon körde 200km/h på autobahn i våras.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Sa till henne att trycka på lite och känna hur det känns. Drog ur lite på trean upp till 150 ungefär. Hon har ju bara haft körkort i sådär ett halvår lite drygt.
Hon skulle aldrig fundera på att bryta hastighetsgränserna annars.
Re
456
Real Power
e28 528i -83
Lite OT men en påminelse!
Fick ett rådjur i grillen idag. Körde laglig hastighet på en bred 90-väg kunde omöjligen undvika olyckan. Tänk om jag kört i 200?! :/
Real Power:

Hade du kört i 200 km/h så hade du inte fått ett rådjur i grillen, för då hade du hunnit passera det före rådjuret skulle över vägen!... :)
Re
456
Real Power
e28 528i -83
I detta fallet så stämmer ju det ja!! :o)
sise
eller så hade rådjuret suttit i baksätet :D

Njuren
Herregud, tur du inte fick boskapet i ansiktet bara.Läste om någon som kört på en hund på autobahn.

BMW - i nöd och lust?
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
känns som att det är lite idétorka på nya trådar eller?? Snart kommer väl: hur fort har era ungar kört med trampebilen som har bmw emblem där fram? =)

Diesel-räsern
/Rickard
svavelvinter
hehe spännande topic tycker jag :)

min flickvän har kört max 40 på 50-väg, 60 på 70-väg, 80 på 90-väg, 100 på 110-väg...

ja ni förstår principen, hon är ingen bilmänniska, och ja, det ÄR trist att åka med henne :D
Dr
342
Dredd
525d -10
Vid bytet till min nuvarande bil (eller vår bil som frugan envisas med att kalla den, kan själv inte förstå vad hon menar) från en trött saab 900 från 1995, sa jag till henne att på motorvägen trampa gasen i botten för att få en uppfattning av vad skillnaderna är. Sagt och gjort. Hon varvade ut både 3:an och 4:an, så en bit över 200 var hon innan hon tittade på hastighetsmätaren och konstaterade att det kändes ungefär som 110 i saab:en ;)

Sedan dess håller hon väl ca hastighetsbegränsning +30 utanför stadsmiljön...
Be
202
Benn
525iA M 2003
He he, tjejen fick köra min förra bil 9-5 med steg tre trim från nordic-uhr.....vi var på väg tbax från danmark och jag låg och sov ( lite bakis kanske) och hon körde......vaknade av att de lätsom hon körde fulla varv på trean eller nåt men nej nej hon varvade ur femman på hallands åsen!
Efter att jag snällt och lugnt bett henne att kliva av gasen så var vi tydligen uppe i 256 kilometer i timmen enligt gps:n! Fyfan och jag körde hem resten av vägen och hon har aldrig fått köra nån av mina bilar igen!
De vågar de med asen!! hehe

BMW for the man inside you!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Allt vad den pallar!

Länk

Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Med tanke på hur fartgalen hon är så är det väl bara en tidsfråga innan hon ska testa hur fort bilen går... Hon ska bara ta körkort först... :)
Tur att bilen inte är så snabb...
Han har kört 220 någonting, sedan räckte inte väg och däck till för mer. Men annars så har jag lyckats hitta en som är minst lika glasglad som jag den här gången *S*

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.