|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om det är stor skillnad på draget i en BMW 325 o en 328??? | |
| jag tror att det är bättre bottenvrid i 328:an | |
| Det ÄR bättre bottenvrid i 328:an | |
|
>>roobe>>Finns det några 328 från 94???? Forza BMW |
|
| Tror de första kom 95 | |
| Det är STOR skillnad mellan 325 & 328. 2,8'an går mkt bättre i botten. Största skillnaden märker man efter 160km/h. | |
|
Kan bara instämma med föregående skribenter. Det är faktiskt stor skillnad i deras "motor-karaktärer". 328'an är betydligt mer förfinad än sin föregångare 325'an i alla avseenden, tycker jag. |
|
| Du blir tvungen att växla oftare och varva mer för att få 325an att röra på sig. Så det finns en ganska stor skillnad på motorerna. Dock inte like ENORM skillnad som det är mellan 330 och 328. Där rör det sig dock om lite fler än bara 1 hästkraftsskillnad. | |
| Det är inte hästkraftantal som är grejen i detta fall, det är motorvolym och vrid! | |
|
Vad är det du säger? Klart HK spelar roll vrid är ju bara en parameter för att räkna ut HK så det är ju helt klart att det gör. Sen i fallet 325 vs 328 så är det ju cylidervolym och vridmoment som avgör. jag menar skillnaden mellan 330 och 328 är ju 2 liter cylindercolym och bara 20nm som skiljer men hela 38 häst som skiljer. Och skillnaden är enorm. |
|
| Jaja, självklart har skillnaden i antal HK betydelse i jämförelse av 328 och 330! Det jag ville belysa att om det hela handlade om hästkraftsantal som jag upplever att du understryker i tidigare inlägg acey, så skulle det ju inte vara någon som helst skillnad i drag mellan 325 och 328, 1 ynka hästkraft är ju försumbart. | |
|
Det är hästkrafter du känner. Mer vridmoment på låga varv betyder naturligtvis också mer hk på låga varv, och det är det som säger nåt om hur bilen går. Man kan inte säga att man "åker på vridet". Precis som Acey skriver är vridmoment bara en variabel när man räknar ut hk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.