|
|
|
|---|---|
|
Hoppas denna tråd hamnade i rätt avdelning nu... :P Har såklart standard E30-fel på bilen, dvs sönderskavt förarsäte. Dessutom är färgen inte den läckraste i min mening. Finns det folk som kan klä om stolar + dörrsidor? I skinn eller tyg? Ungefärligt pris för en sådan operation i så fall? Eller är det kanske mer lönt att satsa på en begagnad inredning i bra skick istället? Tacksam för svar! | |
|
Visst finns det folk som gör det, leta efter bilsadelmakare i gula sidorna. Hantverkare är dock dyrt, så det blir nog väldigt mycket billigare at köpa en begagnad inredning - om det nu går att hitta en i acceptabelt skick. Annars finns ju originalklädseln att köpa på BMW om du skulle vilja byta bara den trasiga delen. Tyg till en sittdyna tror jag brukar kusta ungeför 1000kr. |
|
| Angående klädseln på BMW, är det sömmat och klart så att säga och bara att sy fast? Blir väl iofs också ganska dyrt om man nu vill klä om framstolar + baksäte :P | |
| Den klädsel till en sittdyna som jag köpte till en E34 en gång var så att säga färdigsydd. Jag behövde inte sy ett stygn själv utan det var bara att kroka fast på undersidan av stolen. Värmedynan flyttade man över från gamla till nya. | |
| Fick min förarstol fixad av en firma i Linköping för 1000:-, nytt tyg på sittdynan och på ena sidan på skålningen så att säga. Tyget hittade jag på skroten för 200:-. Det tyg jag skulle ha gick inte att beställa på bmw längre, de har tydligen dragit ner på sortimentet till e30 :( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.