|
|
|
|---|---|
|
Tja, Tyvärr så måste jag skriva här på forumet och fråga om hjälp igen =) Problemet är att det försvinner kylarvätska, luktar glykol och blir imma på vindrutan. Värst är det när jag drar på värmen. Läste här på forumet att det kunde vara värmepaketet, men eftersom det inte verkar vara allt för lätt att ta lös det så undrar jag om det kan vara någon slang eller liknande som är kaputt? och om jag måste byta det så har ni några tips på hur jag ska göra? mvh jocke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På din beskrivning låter det värmepaket tyvärr eller nån anslutning till det. Finns säkert nån som har gjort jobbet som kan ge dig en korrekt beskrivning. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag har samma problem på min 525:a. Hadde på loss värmepaketet och försökte täta det men funkade inte så bra...blev kanske lite bättre. Cellerna på värmepaketet är av metall och gavlarna av plast är endast på pressade och det var där det läckte, |
|
|
Det går aldrig att täta en värmeväxlare,tyvärr måste du (Paxxe) byta den för att få ordning på problemet,får du kladdimma på vindrutan så är det växlaren inte någon slang.. ¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Nu är jag lite osäker på hur det ser ut på din men på min -89 320, så kunde man bygla förbi värmepaketet enkelt.... Gick endast en slang in och en ut och dom byglade jag ett tag innan jag bytte cellpaketet. Här är min tråd från det tillfället. Länk Det fins massor av länkar om du söker.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.