|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa. Måste bara få berätta en liten rolig historia. Det är så här att för 2 månader sedan började jag leta en 535. Har mailat och ringt på ett par stycken.. Fanns många oseriösa bilar och säljare.. Men hittade två stycken bilar som jag verkligen fastnade för. Dock så har det aldrig blivit någon affär pågrund av svammliga säljare. Första bilen: Bmw 535 -88 i uppsala , en äldre man som haft den i 12 år. Motorn gick perfekt enligt han. välservad mm. Diamantsvart. Fungerande dubbel Ecc. Rost endast som skönhetsfläckar på 3 av skärmarna. Nyligt rostskyddbehandlad för 3000 på firma.. Kollar upp bilen på vv ,allt ok.. Och gubben är väldigt seriös och berättar mkt om den. Jag får en väldigt bra allmän uppfattning om den Som tur har jag en bekant i stockholm. jag ber han fara dit och kolla på den och se om den verkligen är vad han säger. Väl där så får han se en rosthög,gubben hade TEJPAT (!) över en massa rost ÖVERALLT på bilen. Gjort halvtaskiga lagningar med plastic padding mm. Såg förjävligt ut.. Men motorn och allt annat funkade väldigt bra.. Så det var bara hej svejs med den. Andra bilen: bmw 535 -92 ca 15mil ifrån mig. Zender stylad ,AC, vitt skinn ,rostfri, + allt annat. för 37000. Det var den här killen som mig att bli nästan vansinnig. Han kom fan aldrig till skott. Ringde han och fick veta allt om bilen.. allt verkade okej, även han... Totalt har jag ringt 20 ggr och skickat 3 sms till han. Ringde ca 10gånger och försökte få tag i han ( antingen upptaget eller avslagen telefon) 6 av gångerna bad han mig ringa senare pga av att han var på jobbet. Ja då ringer man några timmar senare. vad händer då? då är telefonen avslagen. Bad han även att ringa upp mig efter han slutat. Smsar han även tex ( Ring upp mig om du vill ha bilen såld) Inte fan ringer han upp mig.. och när jag ringer upp så är telefonen avslagen. Blev så ett antal tillfällen. När man väl fick tag på han vid några tillfällen frågade jag han på skarpen.. När blir det affär? Hade du tänkt sälja bilen ? Då blir det samma veva.. Ring mig sen osv .. Det sista samtalet med han blev droppen.. Fick tag på han och sa: jag kommer och köper den inom 2 dagar annars får det vara. Då började han : men jag kan inte sälja den än.. måste fixa en del problem.. Han började snacka om problemen han GLÖMT.. då la jag på... Jag så jävla less han så jag la ner skiten.. Ids inte ens kolla nå mer på en 535´a pga av att många säljare verkar vara oseriösa... Letar en S4 eller en 540 nu.. | |
|
Skoj med folk som är ärliga !!!!!! Billy B10 Länk |
|
|
Förstår din frustration. När jag säljer bil så försöker jag alltid vara så ärligt som möjligt och berättar det mesta. Ok, om det är en liten (och då menar jag liten) fläck i baksätet t.ex. så kanske jag inte säger nåt om det på telefon om han inte direkt frågar "hur är skicket på klädseln i bilen". Däremot om det är en reva eller annat så talar jag om det utan anmodan. Jag tror alla försöker skönmåla sitt säljobjekt en liten aning, men det du berättar om är ju enbart löjligt. Vad tror folk egentligen, att man inte ska se rosten du beskriver som gubben hade t.ex.? Likaså, sätter man ut en bil till salu så skall man ju ha fixat allt och kunna sälja den på stört om en köpare vill ha den. Man ska inte behöva vänta på att säljaren "måste fixa lite på den" först, det skall redan vara fixat när man sätter ut annons. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.