|
|
|
|---|---|
|
År på jakt efter en E36 Touring 316 318 320 eller 323 Har sökt på forumet men inte hittat några bra köptips / vanliga fel till E36an. Öppnar därför denna tråd igen. Vilka fel har du haft på din E36? Är det samma som för E34? Fläktkopplingen Fram- och bakvagn - bussningar/spindelleder Bromsarna - vibrerar Vibrationer - känslig för obalans i däck Styrservon Rost - dörrkarmar, baklucka, tanklock och skärmar Vindrutetorkarnas mekanism Värmeventilerna Kondensorfläkten Skriv gärna nån rad om dina dyraste/tristaste reparationer /mr B | |
|
Har du kollat i begagnatguiden? Där står de mesta tror jag. De vanligaste felen iaf. Jag föjlde den när jag var å handlade. Gör inte som jag bara. Var totalt insnöad på just den bilen å de visade sej senare att den kanske inte var värd alla pengar. Brydde mej inte så mkt att kolla den sååå noga som jag borde gjort |
|
|
Läs E30 och E34 så har du fått med det mesta om E36. Beg. guide om E36 är påväg... men det dröjer lite till.... __ ///M som i Mugge. |
|
|
Japsamcke vad hände? /mr B |
|
|
E36 325i 20650 mil. Vibrationer har jag haft men har avhjälpts med balansering. Spårkänslig är den mer eller mindre alltid. Bromsar vibrerar känner jag igen. Rost är alltid ett problem på beg bilar, E36 känns inte speciellt drabbad. Inga problem med fram- och bakvagn tack vare att väldigt mycket är utbytt på min. Det dyraste var väl en inlämning då det byttes vattenpump, handbromsbackar, handbromsspak och lite smått a 5000:-. Annars inget. Ganska vettiga omkostnader faktiskt, förutom försäkring :) /Olof Überlegenheit aus Bayern |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.