|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Nu har jag sökt på forumet ett tag utan att hitta liknande problem. Bilens nycklar vill inte alltid låsa bilen. Att låsa upp eller öppna luckan med nycklarnas knappar fungerar varje gång. Knepigt!! Det krånglar allt oftare. Har ni idéer på vad det kan vara? Jag hittade info om hur man initierar nycklar, så jag gör det så fort jag hinner. | |
|
När byttes batteriet i nyckeln senast? Händer det alltid på samma parkeringsplats? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det finns inget batteri i nyckeln :) |
|
|
Jag menar såklart ett batteri som man byter :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
På en - 00 finns det inga batterier laddas induktivt via en magnetring i tändningslåset, men på en -98 är det två batterier i varje nyckel så börja med att byta dom. Att bägge nycklarna skulla lägga av samma funktion samtidigt låter också skumt och har inte med initieringen att göra för då skulle ingen funktion funka. men det kan ju slumpa sig så att betterierna är slut i bägge , men det är jag tveksam till. Prova med att låsa manuellt några gånger i dörrlåset och skufflåset, så det inte är nån microbrytare som hänger sig i dörren. ///MVH Hasso Länk |
| Ok. Jag testar byta betteri. Blir det problem med nyckeln efter batteribyte? Måste man åka till verkstad för att få det gjort? | |
|
Är det samma problem med att låsa upp? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du har 1 minut på dig att byta batterierna innan minnet försvinner för initieringen, men det är bara att göra om initieringen på bägge nycklarna enligt instruktionsboken. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej! Jag har ett liknande problem men med lite äldre bil -97á. Skulle låsa idag men det händer ingenting när jag trycker på knappen. Ska prova att byta batteri i nyckeln men funderar på om det kan vara något annat, det är ju några minus ute och jag öppnade upp motorhuven precis innan jag skulle låsa. Kan det vara någon givare som hängt upp sig/frusit så bilen inte låser då den tror att någon dörr/motorhuv är öppen? Kan det vara någon säkring? Mvh/ Johnny Johnny |
|
|
Om vissa funktioner, t.ex upplåsning, eller skuffluckan funkar med båda nycklarna så kan man säkert utesluta batterierna, radioöverföringen osv. Testa med nyckeln på vanligt vis, mest troligt är någon av mikrobrytarna i dörrkarmen eller möjligen fel i låsens styrmodul. Det finns ingen separat säkring för enbart t.ex låsning. FP |
|
|
HEJ VON DUST.. öppna å lås med nyckeln i förardörren ett antalgånger. det kan hjälpa dig med ditt problem . jag hadde ett liknande problem å jag fick tippset att använda nyckeln.5-10 gånger lås upp och lås. efter det funkade även fjärlåsningen. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.