AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
789

elfel larm/c-lås, e34

Hej!

Jag har fått ett litet? el fel i bilen... det började med att bilen ville larma på sig själv när han kände för det..

Jag har försökt kolla kabelstammen till bakluckan men den verkade ok (larmade inte när jag rörde på den iallafall), höll in en kontakt (dörr,baklucka motorhuv) och provade larmfunktionen och det funkade, slutade med att jag tog bort en kontakt till en vätskefylld burk som sitter på vänster fjäderben bak (har den nåt att göra med larmet?) och då verkade det funka i en veckas tid.

Sen så fick jag ett ryck och började montera lite solskyddsfilm på rutorna och plockade även bort vänster bakruta (dörren) men där var det tajt och jäkligt så det gick inget vidare när jag skulle montera tillbaka den så resultatet blev - - -... men efter återmontering av dörrsidorna och diverse lister så har jag fått nåt knas med c- låset, låser jag bilen så låser han upp sig själv direkt, ibland så funkar det men då går larmet igång istället efter nån minut (slutade med att jag ryckte bort kabeln till sirenen så nu står den och flörtar (blinkar) åt mig varje gång jag kommer till bilen)

Funderar på om jag kan ha sabbat nåt när jag tog bort rutan? satt även en svart liten klump på rutan i framkanten/nedre hörnet, ska den ha nåt kablage till sig? missade nämligen den när jag demonterade..

Vet som sagt inte var jag ska börja leta, nån som har nån idé om vad jag kan ha klåpat till??

Tacksam för svar MVH Jimmy
Kom oxå på att jag hade en felkod dom första 3-4 dagarna "Tür offen" + att innebelysningen blinkade till och hade sig...
de kan vara microbrytaren i förardörren som styr innebelysningen, har du en bild på klumpen du beskrev? prova även att bryta strömmen i 10 minuter , huvud säkringen kan även behöva bytas även om den inte är trasig, jag har varit med om att den har krånglat, vi böt den å sen gick de smärt fritt,
nej tyvärr så har jag ingen bild på "klumpen", bilen har fungerat bättre nu när det har varit lite finare väder ute, dock så vill den låsa upp sig efter att jag har låst den ibland... Men jag ska kolla upp den microbrytaren och se om det är nåt glapp i den eller så, och även kolla på det andra du rekomenderade.

Tack för svaret/ Jimmy
förmodligen har du lika larm som jag har i min, styr du larmet med nyckel eller med fjärr kontroll? oom du har nyckel så kan de även vara i låset de är glapp.
du kan spruta på elektronik spray utefall de är ärga i kontakterna,

lyser din diod för larmet konstant?

hehe, fint väder de har jag på mitt abs system, så fort de är blött så krånglar de, hehe,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.