AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
543

Motorstop, "rödljusproblem" och...

52
14
528Cosmos
528IA -97
Hej!
Problemet började med att bilen högg till lite sporadiskt, vid stadskörning runt 30km/h, någon gång i veckan.
Efter detta så kom ytterligare ett fel, den började hacka/ hugga till när den stod still vid rödljuset, vet inte om det var motorn eller bromsarna som orsakade detta men det kändes nästan som att det var ABS:en som spökade. Även detta är sporadiskt och har uppkommit ca.10ggr på två månader. Åkte in till BMW för att se om de kunde se något med DIS men de kunde inte hitta något och bad mig köra vidare tills det blev mer frekvent.

Idag, ca 1mån efter DIS-testet, så hade jag kört ca 20min innan jag parkerade. När jag startade igen och skulle backa fick jag motorstop, hände 4ggr sen kom jag till slut ut på gatan och kunde köra iväg. Men efter ca 1km fick jag motorstopp igen, vid rödlyset. Startade den snabbt sen fungerade den okey ända hem, ca 10min.

Har kikat lite i forumet och det låter som att det kan vara LMM (Luftmängdsmätaren) eller Kamaxelgivaren. (Varvtalet ligger runt 600-700 och Kliman är inkopplad.)

Nu vågar jag inte köra med min pärla innan jag tar den till min bokade servicen nästa vecka, oljeservice+koll, eller finns det något jag kan göra innan dess?

528iA-97 (Steptronic) snart 18000mil
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Du kan ju alltid titta om du ser någon spricka eller hål i gummibälgen efter lmm:en.
52
14
528Cosmos
528IA -97
Tack för tipset! Körde en DIS idag och de var fel på någon givare, sporadiskt fel stod det enligt mecken. Skall dit på fredag för rep.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.