|
|
|
|---|---|
|
Grattis NPe: fin bild med trevligt text under bilden! Du ser också ut att trivas i din brasse-stol :-) Är det kolfiberhuv? | |
|
Jag har fått en och annan gliring på jobbet för den bilden. "Du ser svullen ut" var en av kommentarerna, trevligt :) Jajjemän, visst är det en kolfiberhuv. Mer eller mindre plockad direkt ur formen, transporterad av Micke, på en av semesterturerna till mig, och lagd på bilen utan att ens fila kanterna. Det var ju en och annan som kommenterade detta på Säve. Fanns inte tid att pilla med det då, men den skall kantslipas och lackas i höst, grill skall dit osv. när lugnet har lagt sig. Jag har startat upp bilen och brummat lite i garaget. Nu skall bara oljetråget svetsas igen (2st Jä..a porer i svetsningen) :( Å oljefilteradapter planslipas. Det var de två saker som läckte efter varmkörning. Sedan är det dax att börja provköra. Förhoppningsvis på Söndag. Jag är OTROLIGT sugen på att köra kan jag säga ;) |
|
|
Du får gärna lägga upp lite bilder och lite film när du startar upp bilen och kör lite. Med eller utan Saab motor så har du fått till en häftig bil. Z3MPOWER |
|
|
Så då har man varit ute och avverkat en riktiga premiärturen. Vilken känsla, ett par års slit var som bortblåst. Dock finns det ett och annat att fixa med innan den går som den skall. Kopierat från STCS "Efter vissa missöden typ, batteriet ville inte längre = skjuva bilen en stund innan man kom hem Kört en stund utan att ha dragit hjulbultar = Promenera hem och hämta "spaken" för att dra dem. Slut på bensin osv, så fick vi kört ett par repor fram och tillbaks på min väg utanför huset. Min stackars granne försökte byta bromsskivor, gissar jag, medans vi hackade förbi, fram och tillbaks runt 150ggr Så efter att vi kört en stund så kan jag säga att bilen går så in i helvete....................... Dåligt Eller såå dåligt var det väll inte. Antagligen så körde vi runt och mappade med fel inställt grundtryck på bränslesystemet. KänguruSM utspelades i Vänersborg Nya tag snart Man kanske kan lura någon att filma nästa gång?" |
|
|
Lycka till med mappning och allt. Ser med stort intresse fram mot att se bilen live eller åtminståne på film. Z3MPOWER |
|
|
Z3mpower>> Tack skall du ha, kul att höra. Har hittat felet, bilen gick endast på en spridarrad. Mao. halverad bränslemängd. Inte undra på att kängurubensinen kom fram. Har inte fixat primärfelet, dock har jag satt upp global bränslekorrigering till 2 = dubbel mängd. Voilá, nu gick den som den skulle. Gick ju till och med att smyga iväg med hedern i behåll med den dubbelskiviga sintern, som så eminent levererades av Tummen för över ett år sedan. Vill minnas att jag sa till honom att det var bråttom också, sorry för min sena launch Men Fy F..n vad kul. Å ändå laddade jag inte på något särskilt med tanke på bränsleavsaknad. Efter lite frestande blev jag orolig på motorupphängning, det blir ett jä..a drag i prylarna Jag kör utan huv för att se hur det rör sig, å motorn lyyYYYFFter när laddtrycket kommer. Får nog hitta på något? Å dra åt skogen vad kul det var att hasa runt på ställ å pumpa på gasen Dagen avslutades med en smäll, skjuten ic slang. (Grannarna tänkte säkert "haha nu sköt han motorn den j..eln, äntligen kan man höra bingolotto på tv" Trodde jag svarvat flänskant i alla ändar, men denna var slät, så det känndes inte helt oväntat. Nu skall bara spridarrad nr2 igång, motorfästen ses över, luftfilter införskaffas, så kanske man vågar lasta och åka till mantorp den 24/9 |
|
|
Nr 17 finns väl knappast kvar i kiosken längre, någon som köpt ett extra ex?? NPe, Du kanske har en bunt att dela med Dig?? Kommer Du till Mantorp den 24'e?? Det vore kul att se Bastarden live!! |
|
|
Caspar>> Det var bara en liten notis, inte mycket att hurra för tyvärr :) Jag har scannat sidan. Jag kan maila den till dig från jobbet imorgon. |
|
| Toppen!! skicka den till adressen cafr@tradetech.se då jag är osäker på om adressen som är reggad här funkar som den skall just nu.. | |
|
NPe Så hur gick det, åkte du ner till Mantorp? Hur går det med bilderna och filmerna? Du får inte vara så grymm och inte dela med dig av det goda. Z3MPOWER |
|
|
Tror inte han körde på Mantorp. Lät inte som han skulle göra det enligt forumet på STCS. Mvh Henrik |
|
|
Nää, inget mantorp. Körde med bilen före mantorp, fick ordning på mappning å diverse(Korrigeringsmappar som låg och störde) Insåg tyvärr för sent att motorfästet inte gick att bygga om utan att plocka ur motorn igen. Resultat, han ej. Man har ju även en verklighet att ta hand om också. Den som inbringar "smörjmedel" till hobbyn ;) När motorn gick med rätt mappning, utan krångel med dittan å dattan, så började det klarna vad effektsiffror på ett papper betyder. Körde bara med macksoppa och 1.2bars ladd, å ändå drog den riktigt giftigt. Om man inte kör dragracing med riktiga däck vågar jag påstå att allt över ~400Hk i den här badankan är av akademisk karaktär. (Å en dos akademisk karaktär är ju inte fel det heller :) ) Insåg efter dessa provturer att en säker bil är ett måste, för att jag skall fortsätta våga leka. Mao. båge/bur, kardanring och riktiga drivaxlar skall på/i innan jag vågar vrida på kranarna för fullt. Å eftersom säsongen lider mot sitt slut tog jag beslutet att packa ihop för detta år. Jag hade tänkt att avsluta året med lite filmning, men när det inte föll sig lämpligt. Trassel med kamera osv, så sket jag i det. Rullade in kärran, tappade av motoroljan å klappade bilen på taket. Nu skall prylarna isär igen, för att få den sista handpåläggningen. Listan på justeringar, som följd av provturer är upprättad. Å listan på övriga modifieringar kommer begränsas denna vinter till att endast innehålla de ovanstående säkerhetsförbättringarna. (Å på tal om akademisk motoreffekt så kommer jag nog inte kunna låta bli att måtta in lite motorfästen od. för min påbörjade V8T :) ) |
|
|
Jasså minsann, vad för V8 om man får fråga?? =) Låter som du har att göra iaf. Mvh Henrik |
|
|
Soda>> GM Northstar LH2 (Sitter bla i Cadillac XLR) Julklapp av tomten (innan Turbodjävulen satte gaffeln i sidan på motorn) Länk BMW´s V8or uppfyllde inte mina kriterier. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.