|
|
|
|---|---|
Horace.E.Hollywood |
Hejsan! Hur mycket är 4st äkta Alpina 17" alufälgar värda? Utan däck kanske man ska skriva oxo.... VET att de inte e värda typ 4000, det får man 10 år gamla TSW evo för....eller nått liknande Eller har jag fel? Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Jag har sett 17" Alpina(E36) för 3500 kr utan däck för ett halvår sedan. Tror dock på 5-6000 kr annars utan däck. ///Tomas M BMW M528i -86 BMW E28 registrer #001 |
|
|
Jag kanske är intresserad om det är 8x17" till E36 och priset är rätt. Vad är det för offset? Värdet beror på hur mycket jobb det är att fixa till fälgarna. Riktning, lagning och lackering. |
|
|
Tjenare. Är fälgarna i bra skick, så tror jag ett pris runt 5000:- är normalt. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Sätt ut till högstbjudande, så får du snabbt se vad du får ut av fälgarna. | |
|
8x17" till E36 är märkta KBA42408 och e46 (offset 46 mm) Saknas det delar (lock och/eller lås) är det dyrt att köpa nytt. |
|
| Jag sålde 4st 17" ALPINA för 3000:- (begärde 3500:-, kanske det var min annons du såg Tomas M?) för några månader sen till E36, lite kantskador men annars fräscha, komplett med kåpor men saknade tyvärr lås. | |
Horace.E.Hollywood |
Finns juh mkt Alpina Kopior att köpa billigt.... Men är inte orginalen dyrare?! Kopiorna kostar typ 1.800/st Orgialen måste juh vara dyrare.... Dessa sitter på en E32 Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Alpina är kvalitetsfälgar. Kopior sparar man säkert in pengar på vid tillverkningen. Nya Alpina 17" kostar från 4000.-/st så det är ingen skillnad mot t.ex. BBS. Det kostar ca 4000.- att renovera 4 st fälgar och lås kostar 900.-/sats. Sen tillkommer även nya emblem och plastlock över låsen för ca 800.- Behöver man köpa helt nya lock så går det på några tusen till. (Man lär sig något nytt varje dag :-( när man köper begagnat) På ebay i Tyskland finns några hjul med däck där start pris är 900-950 Euro Även en som säljer 3 st 8x17" där budet är uppe i ca 300 Euro idag. Kåpor saknas. |
|
Horace.E.Hollywood |
ok! Har 4st AMG 7,5 x 17" till merca ligger och eventuellt 4st ALPINA orginal med luckor o så (om jag nu lyckas köpa den 740 jag vill ha) dessa 8 17" borde juh inbringa så mkt att man kan köpa Schnitzer 18" ?! Finns en röd 525:a i säljnings galleriet, inlagd typ 3 dagar sen..med FETA 18" schintzer, SÅ JÄVLA SNYGGT ;) Turbo? neeee REAL POWER! |
|
och till vilket pris byter dessa Alpina-fälgar ägare då? |
|
betriebsanleitung |
Om jag inte minns fel så är väl de fälgarna i mycket bra skick |
|
Vilka säljer alpina kopior mer än molway? full fart spar tid |
|
|
vad får jag för mina ACSchnitzer fälgar då?? 17" med två bra däck. passande E36 King of the road |
|
Horace.E.Hollywood |
Cartman >< jag har inte köpt bilen de sitter på än *skratt* men OM jag gör det ska de säljas+ mina 4 nya AMG kopior oxo.... Och 18" schnitzer ska införskaffas.... Turbo? neeee REAL POWER! |
| Jag fick pris i Tyskland på 3500.-/st för nya. Det finns nästan alltid begagnade till salu och bränner inte pengarna i fickan så kan man vänta in en fälgsats till bra pris. | |
|
Wizzard: Ge mig ett vettigt pris på dina 17" ACSchnitzer fälgar så kanske jag kommer och hämtar dom...(Är det kopior eller äkta förresten?) |
|
Horace.E.Hollywood |
Så 6.000:- för 4st 17" ALPINA som är i fint skick med lås o allt? eller? Turbo? neeee REAL POWER! |
|
Tjena! Jag har 4 st AC Schnitzer (de 5 ekrade, vanliga) med två sprojtans nya däck och två lite sämre, men helt ok att åka på. Byter gärna mot ex. Alpina 16" eller 17" då jag tycker att Schnitzer designen är urkaful :) med sina 5 breda ekrar. Många små ekrar är mer min stil! :) Det ska vara äkta, dom är i alla fall stämplade med Ac Schnitzer i fälgbanan och kvalitén känns inte som några kopior. Finns något mindre märke på en (det vanliga "kom lite för nära när jag skulle parkera längs en gatkant" som jag tror att man kan fixa själv med en liten fil och lite lack (iget stort alltså). De finns i börsen nu också... Mvh, Petter <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
Horace.E.Hollywood |
quixotic2 >< Ere 18" ? Såg i börsen 4st 18" med NYA däck för 11.900 ....... Är de dina? Turbo? neeee REAL POWER! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.