|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har starka funderingar på att skaffa mig en Z3 M roadster! Finns många fina på nätet! Men ja tycke det är så skumt att dom vart till salu så länge å ingen har köpt dom? vad beror det på igentligen? är dom svårsålda ? elle är det soppa priserna som gör att folk inte köper dom? Här är tillexempel 2 snygga Z3m som inte är sålda på nån månad!!?? WHYYY? Nån som kikat på dom ja är sugen alla fall! Länk 1. Länk Länk 2. Länk | |
|
Ring och fråga dom så får du kanske veta ? Det är fel tid på året nu för att sälja. Sk aman sälja Z3 ska man sälja i April-Maj skulle jag tro. Har faktiskt ingen aning om hur åtgången på M-roadster är. Men med de där priserna lönar det sig definitivt INTE att importera från tyskland i alla fall. |
|
| De drar dessutom inte sådär överdrivet med bensin. Jag kör min på 1.1 liter/mil ungefär och då gasar jag på skapligt ibland ändå. | |
|
Bägge är importerade (svarta okt 2000 3 ägare, blåa april 2002 2 ägare), det kanske har med saken att göra? Vad jag menar är att de svensksålda (om det nu finns några få sådana) säljs först? Jag har iaf märkt att ev spekulanter på min bil, "drar öronen åt sig" lite när de får reda på att den är importerad...fast jag är första/enda ägaren i Sverige. / Mvh Joakim Länk |
|
| Priserna i Tyskland ligger betydligt över de ovanstående exempel-länkarna. Kankse en affärsidé att köpa upp roadstrar i sverige och exportera dom till tyskland..... | |
| Ufo det finns knappt några svensksålda M roadster/coupe till salu. Och de svensksålda som ligger ute har legat ute på annons ett tag dom med utan att det verkar som de blivit sålda. Jag tror säsongen är fel helt enkelt. Priserna ligger ju mycket lågt och man får en otroligt fin/bra bil för de futtiga slantarna man blir tvungen o lägga ut. Kan inte tänka mig hur man ska få mera sportbil för pengarna faktiskt. | |
| Ok! Nä jag jag blev bara fundersam över att dom inte var sålda är ju otroligt fina bilar båda två!! Är grymt sugen på en z3M men vill ju inte göra nån super förlust affär sen den dag ja ska sälja den så ja förlorar hur mycket som helst! Jag ägar alldrig mina bilar mer än 1 elle 2 år ! Hittar man "rätt" bil är chansen stor att man får tillbaks det man betalt för den då! Och det har ja då lyckats me hitils! Men då ska det ju givetvis vara en extremt fin bil! annars går det inte! Men det är klart man lär räkna med förlust! så är det ju i bilvärlden! | |
|
Den här typen av bil är ju alltid svårsåld, då de trots allt är som leksaksbilar och totalt opraktiska. Just nu verkar det som om det är trögsålt öht när det gäller bilar, och då är det naturligtvis extrasvårt att sälja såna här bilar. Folk verkar lägga pengar på hus, och de får de ju gärna göra, (bara det att nu får man ett taxeringsvärde höjt med 80% också... :() |
|
|
Higway Star: du har nog rätt i att det är "mycket sportbil för pengarna", i detta fall ca 200', för 7 år gamla bilar. Enda alternativen skulle väl kunna vara 12-15 år gamla Porsche 911... / Mvh Joakim Länk |
|
| Alternativet till en Z3M roadster skulle kunna vara en något motorsvagare men modernare Z4. | |
|
Eller Porsche Boxster 2,5. Men den kommer nog kännas väldigt trist eftersom den är 100+hk svagare än M-roadstern. |
|
| BjörnB du får åtminstone punga upp 250k för en svag Z4 och då får du bara hälften så många hästar och då är det per definition inte heller en sportbil. | |
| Jag hade först tankar på en Z3 M men ju mer jag tittade på Z4 så tyckte jag man fick så mycket mer bil för lite mer pengar visst en toppen fin välservad Z3 M med max 3000 mil hade kanske inte varit fel men om man hittar en sådan så är prislappen på fel sida om 250k Hittade till slut en fin Z4 3,0 för 269k. | |
| PEH61 varför max 3.000 mil ? Min har gått 6.500 och det märks knappt på den .. Bilarna har ju i allmänhet fått betydligt mer omvårdnad än en vanlig personbil och det brukar ju avspegla sig i skicket. Och vad gäller maskineri så finns det ju som vi tidigare snackat om försäkringar mot, upp till 6 år alternativt 10.000 mil | |
|
så mycket mer bil? hahaaa |
|
|
Jag ska nog skaffa mig en Z3 M coupe om ett antal år så man kan ha den som andrabil. No More Limits! |
|
|
Håller med om att det är mycket sportbil för pengarna men man kan också se det från andra sidan. Z3M har hållt priserna mycket bra de senaste åren till skillnad från i stort sett samtliga andra BMW-modeller. Finns inte direkt många 97:or eller 98:or av valfri övrig modell som i dag betingar 200'. ___ //Ulf |
|
|
hehehe jag har en Estoril blå 98'a M Roadster som har gått +10000 mil. Ser fortfarande ut som om den vore helt ny. Jag har döpt henne till "Betty Blue" och är en familjemedlem ;) att äga en sådan välsvarvad skönhet i bara 1-2 år är en galenskap, köp då en Z4:a. En sådan pärla gifter man sig med och har den i mååååånga lyckliga år framöver! Denna lilla skönhet kommer aldrig att gå ur modet eller ur smak, den är redan en klassiker, M Roadster har en tidlös design som får vem som helst att säga "wow" till... en Z4 är det inte alla som tycker så om ;) jag säger bara 4 blanka avgasrör ! mmmmmmm Porblemfria bilar (mitt ex iaf) Sköter man dem med service etc. byten av slitage delar i tid. så är det ett kanon köp... Se till att ha ett däcks konto, för det kommer du få byta nästan varje år :) Eller så är jag helt M Roadster skadad men så kul jag har haft med min pärla i snart 6 års tid och vilka resor genom hela Europa: Monaco, St tropez, Cannes, nere Italien etc.... hehehe bara jag tänker tillbaks på dem tiderna så drar jag på smilbandet och börjar dag drömma om en ny resa.... Men familjen måste gå i förstahand, så M-Roadstern är numera en weekend bil. Om jag skulle vara dig så skulle jag självklart slå till på en Estoril blå M Roadster. Färgen återspeglar flera nyanser/skiftningar vid olika tider på dygnet, speciellt om dem är lackförseglade. Jag har lackförseglat min med permashine vilket ger en lila lyster på lacken vid solnedgång/kvällar, otroligt läckert, färg spelet är i sig helt beundransvärt när dem strycker linjerna på bilen. Bör även noteras att smärre repor och dylikt inte syns på den Estorilblåa färgen! Lycka till.. 200 Kkr för en MRoadster är ett KAP! Motorn är bland dem mest tillförlitliga M Motorer som har gjorts 321 hk. Dem är fantastiskt stryk tåliga , mee know jag har pressat denna maskin till alla tänkbara gränser ;) ! Detta är mina erfarenheter ~6 år själv har jag tryckt i +7000 underbara mil. är verkligen nöjd med den. Ingen annan bil som jag tidigare har haft har varit så problem fri som denna. MVH Roppi the terrible Jag behöver gå till en rehab klinik mot BMW. jag kan inte hålla på så här... den dag jag är botad det är den dagen jag kör en nissan! Dags att skriva en bok tror jag ;) |
|
|
Måste nog hålla med Robertg71, har haft min i tre år nu och jag har definitivt inte tröttnat på den alls, man blir varje gång så enormt glad när man drar på med den och den slutar aldrig att accelerera och ju hårdare man trycker ned gasen ju hårdare drar bilen. jag måste säga att BMW har verkligen lyckats med denna motor, S50 motorn menar jag då. Jag sade till min fru att den dagen vi får råd då köper vi en till. Och då skall den vara estorilblå! Detta är det bästa bilköp jag någonsin gjort förutom mina etanol DKW'er då! Den blåa för 199' är ju bara och köpa rakt av! Min hade gått 2850 mil då jag köpte den för 250', det var för 3 år sedan, idag har den precis passerat 5000. Jag kan garantera att jag har åkt omkring med ett brett leende på läpparna varje gång. Dock kan man ju faktiskt säga att begagnat marknaden över lag är svår idag då folk köper på sig nya bilar som aldrig förr då räntan är så låg, folk verkar aldrig räkna in den vansinniga värdeminskningen i en ny bil. Plus att man är nog inte ensam om att vara lite orolig över oljeproblemet som kommer att växa sig större och större då Asien formligen dammsuger marknaden på all olja. Kineserna köper ju till och med upp stora raffinaderier över världen för att säkra sina tillgångar på olja/bensin. Nu gled jag iväg här lite, köp en M Roadster och lev livet! En roligare bil får du leta efter! Mvh Peter G |
|
| Ser att du köpte dig din M_roadster ? Nöjd med köpet ? Blev det den blå ? | |
| Japps det gjorde jag! är 100% Nöjd! =) än så länge alal fall! ja det blev den blå! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.