|
|
|
|---|---|
|
Har ett irriterande missljud i bakvagnen, det låter som det kommer från höger bak. Ändrar uppfattning varje dag, men jag tycker det låter som det skulle kunna vara hjullagret. Det är liksom ett vinande ljud, ungefär som någonting som snurrar skevt eller vad man ska säga. Det följer med hastigheten iaf, desto fortare man kör desto mer intensivt är ljudet. Är det annars vanligt att missljud kommer från ex. bakaxeln på en 325 E30 -87? Finns det några simpla uteslutningsmetoder för att det inte skulle vara diffen? Känns ju som det blir lite dyrare om det är den som är på väg att haverera :P Tacksam för svar! | |
|
Svårt att säga vad det är. Men om det alltid har vinit o låtit som i en buss är det antagligen ingen fara. Bara standardfel eller skönhetsfel om man så vill. Har det däremot börjat låta mer på sistone är det antagligen hjullagret. Min låter som en gammal buss. Å det är inget jag bryr mig om. Det har alltid låtit så och bilen är ändå snart 18 år gammal. |
|
| Har bara haft bilen i 3 månader, och mig veterligen har det kommit gradvis... Eller är det jag som haft fullt upp att höra på mitt 3" avgas innan :P | |
|
Hur mycket har bilen gått? Kolla om du har kvitton på hjullager. De brukar hålla uppåt 20 000mil om det vill sig väl. Min lekmannamässiga gissning är att det bara är det klassiska skönhetsfelet på E30 med vinande bakaxel. |
|
|
Okej, då kan det nog tänkas vara hjullagret... Bilen har rullat 19600 mil, stämmer ju ganska bra isf! Kvitto på tidigare hjullager verkar inte finnas! Vad finns det att göra åt en vinande bakaxel? Byta olja? Varför viner den för det första? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.