|
|
|
|---|---|
|
ok, som nybliven BMW ägare så har jag funderingar omkring serviceindikatorn! Jag äger en M3 coupé av 93 års modell. I morse började en orange text lysa över serviceindikatorn "inspection" samt en klocksymbol. Detta slocknar när bilen har startat. Jag har 3 gröna pluppar kvar på serviceindikatorn. Oljan byttes för ca 400 mil sedan så det är väl inte dags? Inspetion I och II är gjorda enligt bok upp till 7000 mil, nu har bilen gått 9900 mil och jag undrar vad det är dags för? BMW Solna kan ju ta sig i brasan! dom ville ha drygt 8000:- för inspektion I samt byte av microfilter och bromsvätska....b b billigt! Lite info om hur dessa servicar ska göras vore trevligt! :) /Klas | |
|
Det är dags för "årskontroll". Om jag inte missminner mig så ser man över karossen efter ev. skador plus att bromsvätskan byts... MYCKET VIKTIGT på en prestanda bil. Vet ej om det tillkommer flera "punkter" på en M3:a. Mvh Jocke W |
|
|
Ok, tack för info! Mvh Klas |
|
|
Hallå! Ifall du har mycket pengar över så lämnar du in den på BMW annars så låter du nån som kan lite om bilar byta bromsvätskan åt dig och åker till BMW för att nollställa så att klocksymbolen försvinner. |
|
|
Mycket pengar? Inte när man har ett hus som måste renoveras.... :( Men tack för tipset! Hälsn Klas |
|
|
Det som du ska göra med bilen e ett bromsvätske byte och det kostar max 400:- hos BMW så varför inte lämna in den... Jag gjorde precis ett oljebyte på min M3 -93 för 1216:- hos BMW i Halmstad, det tycker inte jag e dyrt för 7,25 liter olja o filter, samt att de justerade mina dörrar och bytte lampor som var trasiga.. Arbetskostnaden var 160:-, DYRT ??? nej det tycker inte jag med tanke på att jag fick Castrol SLX olja.. 96:-/liter kostar den.. Bilen var en dröm efter det.. Längst ränder vinner... |
|
|
Ehh...du den arbetskostnaden blir nog inte samma här i Stockholm...tyvärr så är det SVINDYRT så fort man visar bilen för dom.... Men olja & filter måste jag snart byta så.... |
|
|
Hej! Bor du i stockholm så kan jag rekomendera tyska bil på sveavägen. Dom har telefonnummer 08-346995. Hade min bil där på service och är mycket nöjd. Dessutom så är dom mycket billigare än BMW. Mvh ///CJ |
|
|
Tack "CJ" :) Mvh Klas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.