|
|
|
|---|---|
| Demotur med mitt tic bygge. osäker på packningen samt att han trycker ut olja ur locket på ventilkåpan | |
sise |
komptesta ,, visar de mindre på någon cyl så e de packningen ,, |
| hur har du gjort me vevhusventilationen? visa mindre komp på nån cylinder kan den göra iaf, pga otäta ventiler, dåliga kolvringar. såvida du inte har renoverat motorn | |
svintoleffe |
Skulle jag vara dig, skulle jag kolla avluftningen, då jag gissar på att du intre kan ha dragit den rätt. Länk Bimmern MVH Leffe |
| varm kör bilen, av med kylarlocket en kort stund, ock mät hc halten i kylaren, dock skall ej mätare i vatten kontakt, den skall då inte vissa tex 50<. | |
|
Du har nog trycksatt vevhus ventilationen... /Daniel |
|
|
vart ska man göra av vevhus venten då? vad göra åt spikningarna? // Daniel / söderberg |
|
| dra den till en catchtank med ett filter på, spikar den så ladda mindre. va har du för setup på motorn, turbo osv? | |
|
Holset H 30 traktorturbo ext wg 535lmm större spridare laddar ca 0,4-0,65 soppatrycksregulator ställbar. Går kanon tycket ja men misstänker packningen sen att han blåryker när man slår av beror väl på att vevhusvnten sitter där han sitter? Mer soppa o ett halvt kilo ska väl vara lungt? // Daniel / söderberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.