AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.644

SPORTBILSCENTER i Malmö

Sida 1 av 2
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Ska till våren köpa mig en M3 e46 02->

funderar på att köpa i tyskland pga större utbud. och vill då låta en firma göra jobbet, Sportbilscenter värkar ju vara seriösa jagh ar ringt och pratat lite med dom och de gav ett bra intryck(fast det gör ju iof alla)

har sökt lite här på forumet och hittat lite om sportbilcenter.. mest gammalt. och negativt? har de blivit bättre?? nån som har nån erfarenhet av dom?

mvh johan
Lever dom än??

Trodde dom tagit ner skylten på Industrigatan......

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
De har flyttat.
Länk
Jag har också hört blandade kommentarer om dem, ett tag hade de riktigt exotiska bilar (tex Porsche 959) varvat med en hel del skräp...
Skulle nog rekomendera Bilförmedlingen i Påarp istället. Har fått ett betydligt seriösare intryck av dessa än Sportbilcenter.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918

Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-)
Instämmer med Kristoffer!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med ovanstående. Är inte säker på att Påarp tar hem en bil som du själv valt ut men dom kan säkert hitta en bil utifrån dina önskemål. Sen har du ju Sportwagen i Åhus som brukar ta hem fina bilar.

Du borde också fundera på att själv ta hem bilen. Jag tog nyligen hem en E39 som jag köpte hos en tysk BMW-handlare och det är inga konstigheter. All info man behöver hittar du i Importguiden, hos Vägverket och här på forumet. Det är ju trots allt ett antal tusenlappar som en svensk handlare ska ha för att göra detta jobb.

___
//Ulf
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Hej igen!

Har kollat runt lite och besökt en del firmor nu och fortfarande värkar www.SPORTBILCENTER.se vara en av de mest seriösa firmorna.

Är det värkligen ingen som har haft med dem att göra på senare tid??

mvh Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har du kollat med Europabil Länk ? Har aldrig haft med firman att göra men det jag hört/läst har enbart varit postivt.

Sportbilcenter har jag ingen uppfattning om på senare tid utan den uppfattning jag har är ett antal år gammal och stämmer nog överrens med det du hittar i gamla trådar.

___
//Ulf
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Programmer> tack för tipset -Europabil har jag missat helt. De värkar bra. hemsidan gav ett seriöst intryck, så ja ringde dom och han ja prtatde med va trevlig och svarade i lung och ro på alla fårgor ja hade.

Är ju en liten bit från Karlskrona men det kan det ju vara värt om man får en redig bil. åter kommer när köpet är klart.. nångång när snön smält =)
Jag har själv gjort affär med Sportbilcenter i början av 2005. Dom är väldigt serösa numera. Dom flyttade från Industrigatan i Malmö för ett bra tag sedan och har sedan dess en ny ägare som är seriös, till skillnad från en finne som tydligen ägde det tidigare. Så jag kan rekomendera dom. Dom lämnar också garanti på att miltal o att liknande stämmer med bilarna dom importerar.
// Mange
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

magnus78: låter ju bra att det går på rätt håll. Mina intryck från företaget är från den tiden dom bodde mellan Carlsgatan och Jörgen Kocksgatan och då hade jag inte köpt någon bil där.

___
//Ulf
Lasse Karlsson
JpM3!

Jag lät Europabil i Göteborg ta hem våran kärra. Dom gjorde mycket gott intryck! och jag är mycket nöjd med bilen!
Länk
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Hej!
Tack för att nu uppdatera min tråd=) står mellan europabil och sportbilcenter. Får fundera tills maj.. återkommer när det är dax.
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Ni skulle det ju vara.. varför finns det ingen edit funktion här?
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Är det någon fler än jag som ser mönstret?
Jag misstänker mig oxå se ett mönster.....
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Dela gärna med er av mönstret då.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

JpM3: När en handlare, verkstad eller person fått kritik här på forumet så har det förekommit ett antal gånger att en ny användare dyker upp och berättar att han minsann har anlitat detta företag och det har varit kanon, etc etc. I det här fallet var det magnus78 som i sitt första inlägg på forumet rosade Sportbilcenter...

Med andra ord så har det förekommit att kritiserade företag/personer registrerat sig under andra namn och sedan försvarat det kritiserade företaget/personen.

___
//Ulf
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
ok. man kan aldrig vara säker. Den där magnus värkade lite väl "jag är inte bara mamma ,jag är tandläkare oxå"
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Syftade precis på vad Programmer tog upp i sitt inlägg, behöver inte vara så men det är inte första gången det har hänt!
Hej igen. Jag är ny användare här men jobbar inte med bilar. Satt o surfade i helgen o såg att någon frågade hur Sportbilcenter var. Eftersom jag själv köpt bil av dom och fått en bra bild så tyckte jag att jag kunde tipsa om det. Trodde inte man skulle bli ifråga satt för att man ger ett tips. Men men.

Kör en BMW 740 -01a nu, är det någon som vet en tuningfirma som kan ordna sport paket till denna bil? Typ framkjol, sidokjol och avgassystem med 4 pipor?

//Mange
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.