|
|
|
|---|---|
andha45 |
Hej, känns som om denna fråga varit uppe förut men hittar inte något i sökmotorn. Behöver en bil till och har funderat på en 728 FL som ju köps för 100-130 tkr. Ok om bilen gått ca 15 000 mil. Jag kommer köra 10 000 mil på tre år och räknar då med att sälja den för ungefär hälften av vad jag ger. Tidigare erfarenheter talar för att jag köper en enägarbil hos en tysk bmw-handlare - de brukar vara i mycket bra skick. Bilen kommer till 95% användas för motorvägskörning. Då 735 inte kostar mer än 728 undrar jag vad forumet tycker? Är 735 mycket svårare att sälja och är den mycket törstigare på landsväg/motorväg? En del billiga 735:or har tygklädsel. Om det innebär 15 tkr billigare vid köp så borde väl det vara ok för jag lär ju inte få 15 tkr mindre sedan? |
|
Hej Jag drar slutsatsen att du pratar om E38. Jag tror du alltid kommer att hitta fler intressenter för en 728. I alla motortidningar har den framhållits som det ekonomiska och vettiga valet bland 7 seriemodeller. 735 är en genomtrevlig bil, men kommer alltid att stå i skuggan av 740 och 750 för den kundkrets som vill ha mer pulver och inte väljer bil efter ekonomiska argument. Rak 2,8l BMWsexa nästan oavsett årsmodell, brukar förvåna med sin ringa törst. 3,5 l sexa eller åtta har också i alla tider varit i törstigaste laget i förhållande till sin prestanda. |
|
|
3,5liters åttan är en mycket trevlig motor,problemet som sådant har ju iofs "powertoy" redan belyst, men vill du ha "en lite trevligare bil" så är ändå 735i E38 V8 att föredra. Man vill kanske ändå ha lite pulver vid snabba omkörningar :) Men visst,om du tänker en smula ekonomiskt så måste du ju handla 728:an..Åttan blir naturligtvis dyrare totalt sett att äga.Hur mycket?Tja...det beror ju på hur bra den kommer att gå för dig rent "reparationsmässigt" + att bensinen tenderar ju att bli dyrare allt eftersom.. Svårare att sälja V8:or om tre år?..Troligen. Mvh Janne. |
|
andha45 |
Jag har fått en känsla, åtminstone här på forumet, av att det framförallt är 740 som gäller men det kanske finns en marknad för 728:or också. Vissa köper ju 523 och 318... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.