|
|
|
|---|---|
|
Hur vet man om det är en 1.6 eller 1.8 motor? Bytte motorn för ungefär ett år sedan. Den som jag fick installerad är från 1991 men är kraftigare än den som jag hade innan som haverade. Det är dags att bytta kamaxeln snart. Tänker på att skaffa grejorna men vet ej till vilken motor skall jag handla reservdelar-1.6 eller 1.8? Misstänker att det kan gärna vara 1.8 eftersom bilen axar snabbare och startar även från tvåans växel. Är det någon som vet hur kan man säkert se skillnaden mellan dessa M40 motorer? Mäta storleken på cilindrar, mm? | |
| Raca emot en 316 :P Menar, en 318 ska väl ha närmar 140hk? Vet iaf att det var efter någon årsmodell som 318i fick större motorer.. | |
jimmy/bmw |
318is har 140hk men en vanilg har 113hk ! en 316 100hk |
| Det brukar stå på sidan av motorblocket...insugssidan...kolla med ficklampa och se om du kan få en glimt...brukar även stå när sen är tillverkad. | |
| Det borde väl finnas ett serienummer på motorn, leta upp det och kolla med BMW? | |
| Kommer att göra d! Tack så mkt för alla svar!! | |
| Borde även stå på insuget, om du lyfter den svarta plastkåpan över gasspjället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.