|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! JAg har problem med min EML lampa. Den vill inte släckas ibland och har hört att det kan ber på dåliga batterier. För första gången igår så började EML lampan lysa vid körning oc den gick ner i et sk nödläge där den endast går på några cylindrar och är allmänt svag. Har blivit rekommenderad att skaffa nytt batteri(har endast ett men skall tydligen vara två), men detta skall väl inte kunna krångla när bilen redan är igång, då måste den väl få tillräckligt med ström?Hoppas verkligen inte att det har med elsystemet att göra då blir man antagligen ruinerad. Någon som vet vad detta fenomen kan bero på? // Mathias | |
betriebsanleitung |
Det låter som det är de elektroniska gasreglagen(ett av dom iaf) som är kass |
|
Man kan calibrera dom genom att köra på ettan växel upp till fem tusen varv sedan släppa gasen och låta den motorbromsa sig ner till tomgång, Detta gör man tre gånger (Observera för detta krävs en lång rak sträcka) sedan låter man den stå på tomgång i P läge i 20 min.Detta funkade bra för mig, Jag fick tippset på BMW Göteborg |
|
|
Idag när jag skulle iväg och köpa ett nytt batteri ville inte bilen tända, inte ens gå igång på nödläget. Det var bara att ringa bogserbil och köra den till JWR i tyresö. Till råga på allt så dog även bogserbilen precis när vi kommit in på tyresövägen (snacka om otur). Efter mycket om och men kom vi fram och vi får väl se vad jag får för besked av JWR i morgon. // Född fredagen den 13:e // Mathias |
|
|
Japp! Det var motorn till ett av dom två elektroniska gasreglagen(spjällen) Som hade gått sönder. Är det någon annan som får problem med detta kan ni kolla när ni startar bilen om båda dessa rör sig när ni gasar. Ett tips är att försöka få fram en hel begagnad sådan då dom kostar 8500 kr/styck nya. // Mathias |
|
|
Om EML-lampan börjar lysa så brukar det funka om man slår av motorn och drar på starten på nytt, då går den fint och då brukar EML-lampan inte lysa. EML-lampan går väl i för dig vid startögonblicket, den lyser väl inte när du har kört ett tag? //Schnitzer |
|
|
Har en 735 Schnitzer med en 3.7L 6:a..oxå med EML. Innan vintern så kunde det hända att EML lampan tändes under gång..men det var bara att stänga av bilen och starta igen så var det borta.. Hände typ bara en gång i månaden max. Nu i vinter har den blivit stående lite (några månader) och har bara varmkört den med jämna mellanrum. Och nu så går den dåligt som ett sviskon..men EML lampan lyser inte!!!! Tittar jag på gasspjället när jag gasar så rör den sig bara ytterst lite..kanske bara 20% mot vad den ska. Måste man ta in den på en verkstad för att få domen av att motorn till EML är kass???? Eller kan det vara nått annat skumt? /Swe |
|
betriebsanleitung |
Har för mig att det på det amerikanska e-31 forumet finns en instruktion för hur man lagar gasreglagen |
|
amerikanska var? /Swe |
|
|
nån som kan förklara vad betriebsanleitung menar??? och kan svara.. /Swe |
|
|
Hej. Det betyder Handbok. Glad påsk :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.