|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
sise |
kollade på eran hemsida lite ,, de va riktgt snyggt byggt =) |
|
Eller så kör du med ett Garrett T03 eller T04.... Visserligen så tror jag inte Garrett T03 kan fixa mer än typ 250hk KANSKE.... _ _ _ _ _ _ E34 - 525i Touring |
|
|
tack du! beror lite på men kolla på säljforum typ här, turboperformanceclub mm så hittar du nån, jag köpte en åt polarn förut och den fick jag för 3000kr ny om jag inte minns fel!? kör du med ett garrett t03 (som iofs är billigare) eller t04 lär du tappa den där snabba spoolupen på din motor som du får med ett mitsu 16t. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
Men dom är ju billiga det är ju det.... En T03a från en Saab 900Turbo från 80talet får man nästan gratis. _ _ _ _ _ _ E34 - 525i Touring |
|
|
sant så sant robban! men en turbo från låt säga en gammal saab 900turbo från -80 nånstans är oftast mer eller mindre slut. ska man köra ett riktigt budgetbygge så visst funkar det med en sån, jag menade mer på att isén alltså m42 är en såpass schysst maskin att en gammal trögdriven t03 skulle sabba karaktären på motorn:) going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
|
Ok ok.... Men jag kommer köra med en sådan i min 1,8Liters snurra från -88. Jag har läst nån stans att om du har en motor med kompförhållande 9,0:1 och har IC så kan du ladda 0,5bar utan problem. I min snurra (1,8Liters 4an) är kompförhållandet 8,8:1. Då borde det gå att kräma på lite till utan kompsänk....? _ _ _ _ _ _ E34 - 525i Touring |
|
|
okej men du har ju inte samma motor som sise alltså 16v elller hur? utan 8ventilarn? men asså hur mycket du kan ladda beror mycket på inställning av sprut mm, har du ett programmerbart sprut och allt är schysst byggt kan du nog ladda en jävla massa med 8,8:1 i komp om du ställer in det rätt medans om du har originalsprut och inte rör tändningen och enbart tänker höja soppatrycket så lär du inte kunna ladda så mkt utan du får testa dej fram helt enkelt.. men starta en egen tråd å berätta mer om vad du har för motor, delarna du vill använda mm så får du nog hjälp, de här e sises tråd om just 16v:) mvh johan going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
sise |
ja precis =) tänkte satsa på lite bättre turbo när man ändå e på o bygger ,, fearthis= tänkte ladda på lite försiktigt först o kanske köra på 0,3-0,4 men tror du de skulle gå o ladda 0,6 utan spikningar ,med tillägssprut ,? |
|
0,3-0,4 tycker jag låter vettigt om du har en schysst ic och kanske en progressiv btr för att vara på den säkra sidan mm.. 0,6 vet jag faktiskt inte, de e nog rätt vågat att ladda på om man inte kan sänka tändningen vid ladd på ngt sätt.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
sise |
ja jag tänkte så också ,, ska börja bygga om några veckor ,så man vill veta så mkt som möjligt nu ,, har en kille som ska hjälpa mej som har koll på de där , "som tur är hehe" Ic = tänkte ändvända en 900 eller 9000 +? |
|
9000 duger ju å e prisvärd men visst finns de bättre:) som alltid.. se till att få den "nya" 9000 ic´n finnns 2 modeller en som har anslutningarna mot motorn(ser ut som mussepigg typ) den ska du inte ha, den nyare har anslutningarna lite snett uppåt den e bättre.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
sise |
ja precis ,, men får se kanske köper en från typ gikturbo eller liknande =) hur tror du de funkar med kopplingen med 200-250hk ? byta direkt? tänkte prova o se hur de går först,, |
|
nä kör tills den pajjar sen skaffar du en förstärkt, mena du har ju inga planer på att ladda så enormt så det kan nog hålla.. de kommer säkert kosta tillräckligt utan att byta grejer i onödan:) going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
sise |
ja precis ,, tänkte så också ,, byta efter de som går sönder .. vad kan man andvända för koppling sen då? någon som passar eller förstärka? tack för alla svar |
sise |
blir antagligen s60r turbo =) |
|
Bonje... KOKO....... Varifrån har du fått att mina kontakter ej kan skära i RF?? För övrigt... Vi hörs... :-) //Jesper |
|
| sise : bra val av turbo.. ja kör en kkk-k24 från en s60r i min 318is e30 dock men är ju i stort sett identisk motor.. riktigt grymm respons blir de.. | |
sise |
okej =) har någon en Ic som skulle passa bra på min ,, som pallar 300-350hk ,, eller någon typ av saab ic ? isf pris? deexteer= vad kör du på för ladd , o hur mkt har du byggt om ? stakar kolvar? hur många hk "uppskatningsvis? när har du fullt laddryck? o när börjar den ladda `? hehe lite många frågor nu =) |
|
Sise : ja nu är ja väl uppe på 1.3bar.. med orginalkammarna har ja fullt ladd vid 3200 varv.. är ju en relativt "liten" så jävligt bra respons i den och ska väl palla lite över 400 häst... ja har ju iofs gjort rätt mycket på min.. portad topp och annat sprut+tändning och sånt där.. ja kör med orginalstakar och kompsänkta kolvar.. ska dock bytas efter denna sesongen men har inte haft råd innan... ja har inte bänkat den så vet inte hur många häst det är i den.. den ska mappas mer i helgen och ska väl kanske åka iväg och bänka den när ja tycker den går bra.. hur mycket hade du tänkt göra med din bil ??.. |
|
sise |
okej , ne motor ska än så länge vara orörd ,, men de verkar bli andra stakar och kolvar sen ,, ska köra på litet ladd när de är klatrt ,, sen när man fått in pengar ingen blir de mer ,, ska se hur mkt den ger efter t-konverteringen ,, ska iaf försöka få ut runt 250hk , o lätta ganska mkt som allt i bak ,, allt som går o plocka löst =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.