|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
sise |
hur mycket går o köra med utan att de är någon större fara med motor o drivlina ,, ? utan kompsänkning med mera ,, ?` HAR REDAN SÖKT O INTE HITTAT DE JAG LETAT EFTER SÅ VILL INTE HÖRA " SÖK INNAN DU STARTAR EN TRÅD" O ALLT VAD NI NU SÄGER =) |
|
0.4 - 0.6 kanske.. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
sise |
oki hur många hk kan man räkna med då ,,? kör med volvo t60r turbo saab 900 Ic , o andra spridare 375cc med mera ,, uppskattningsvis? tack för snabba svar |
sise |
hade inte någon på forumet en turbomatad 318is e36.. tror han hette Ticco Hmm?? |
|
+60 - 80Hk kanske.. Ticco har en e30.. "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
sise |
oki jaha trodde de va e36.- |
|
Sant att ticco har en 318is E30 men det sitter en 2,5l sexa i den nu när den går som turbo... /Daniel |
|
|
Med dieselvev om jag inte minns fel!? "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Jag har en e30 318iS turbo. Dock inte på riktigt samma nivå, blocket och vevaxeln är orginal inget annat. Kolla in bilder och info på Länk Kan svara på ALLT som rör denna motorn. |
|
|
polarn har en 318is 91 med turbo, närmare 300 häst och har inga problem alls me drivlinan, har dock förstärkt tryckplatta.. finns lite info på vår hemsida mvh going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
sise |
tack för tipsen=) |
sise |
någon som har ggjort likadant på e36 is? |
| Hejsan! Kul att folk börjar turbokonvertera 318is.. Min 318 har också fått hjälp med andningen nu. Jag tillbringade 2 veckor i garaget och bygde en sats. Bilen har AC så det blev till att sätta turbon nertill.. Recept: pulssplitt grenrör med extern wg. i 42 mm tubrör. Garrett T04E (48 in/60 ut A/R .58) Tial 38 mm wg. Som återleds i en 3" downpipe. 2,5" trycrör. IC: 450*300 eller 350?*75. Jag hade inte tid att flytta LMM så den trycker jag i genom just nu. Sen blir det riktigt sprut mm mm. :) | |
|
I 518is är det 8,8:1 i kompförhållande behöver jag kompsänka om jag ska börja ladda runt 0,4 - 0,6bar? Kommer köra med en Garrett T03, hemmagjort grenrör, Saab 9000IC, förhöjt soppatryck, olja till turbon tar jag frå oljetryckskontakten och oljeretur rakt ner i tråget. Kommer detta gå eller ser någon nått problem med mitt lilla projekt? Väldigt tacksam för svar. _ _ _ _ _ _ E34 - 525i Touring |
|
|
måste hålla med Bonje:kul med lite fler 318is TURBO!! Bonje kan du fixa flänsen mot toppen i rostfritt?? eller har du en cad ritning liggands och skräpa?? |
|
| Jag fick flänsarna av Jesper W. Varken hans eller min kontakt kan skära RF. Men hmm... Jag ska kolla med en annan kille jag känner, han kan skära i RF. Jag återkommer när jag vet mer! | |
|
I 518is är det 8,8:1 i kompförhållande behöver jag kompsänka om jag ska börja ladda runt 0,4 - 0,6bar? Kommer köra med en Garrett T03, hemmagjort grenrör, Saab 9000IC, förhöjt soppatryck, olja till turbon tar jag frå oljetryckskontakten och oljeretur rakt ner i tråget. Kommer detta gå eller ser någon nått problem med mitt lilla projekt? Väldigt tacksam för svar. _ _ _ _ _ _ E34 - 525i Touring |
|
sise |
ja de är tråkigt att de inte är lite mkt skrivet om 318is med turbo som 325 med mera =( |
sise |
några tips på vad jag ska andvända för turbo agg till 250+hk ? |
|
du ska helt klart använda ett mitsubishi td04-hl16t, räcker till ca:300hk och ger grym respons på din motor.. ett annat + är att de sitter på volvo t5r och är billiga att få tag i.. going 2 fast.. expect nothing less.. www.fearthis.se |
|
sise |
okej tack för snabbt svar ,, =) vad ligger dom i ungifär? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.